وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت، تا یکسال دیگر مشکل کمبود تخت های «آی.سی.یو» در کشور رفع می شود.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت، تا یکسال دیگر مشکل کمبود تخت های «آی.سی.یو» در کشور رفع می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر «سیدحسن هاشمی» روز شنبه در حاشیه مراسم کشوری روز بهورز در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه هیچ بیماری نباید روی زمین بماند، به کمبود تخت های بخش مراقبت ویژه از جمله «آی.سی.یو» اشاره کرد.

وی افزود: وزارت بهداشت برای کمبود این تخت ها در تهران به بیمارستان های خصوصی و بیمارستان های وابسته به نیروهای مسلح و تامین اجتماعی اعلام کرده که اگر ظرفیت خالی دارند، از طریق خرید خدمت به بیماران خدمات رسانی کنند.


** مردم از کیفیت خدمات راضی نیستند

هر چند به گفته وزیر بهداشت، مردم از کیفیت درمان میزان رضایت بیشتری اعلام کرده اند، اما وی تصریح می کند، در عین حال مردم از کیفیت خدمات در مراکز درمانی رضایت چندانی ندارند.

هاشمی افزود : این خدمات شامل مواردی همچون نوبت گرفتن از بیمارستان، وضعیت سال های انتظار بیمارستان ها و زمان کم اختصاص پزشک به بیمار است که جز کیفیت خدمات به شمار می آید و بیماران هم در این رابطه رضایت ندارند.

وزیر بهداشت، مشارکت بخش خصوصی را از جمله راه های مهم رفع این مشکل برشمرد.



** اجازه نمی دهم بودجه بهداشت در بخش دیگر هزینه شود

هاشمی رقم بودجه بخش بهداشت را قابل مقایسه با درمان ندانست اما در عین حال گفت : به هیچوجه اجازه نمی دهم ارقام بودجه بهداشت و کارکنان این بخش در خدمت بخش های دیگر باشد.



** برخی فکر می کنند مشکلات به یکباره حل می شود

وزیر بهداشت درمورد حل مشکلات کارکنان بهداشت و درمان با اجرای کتاب جدید ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت اظهار داشت: برخی فکر می کنند که مشکلات آنها به یکباره با اجرای این کتاب حل می شود این در حالیاست که اینگونه نیست.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای این کتاب فقط افزایش حقوق کارکنان نیست و هدف دولت هم این موضوع نیست، گفت: دولت برای اجرای این کتاب اهداف دیگری هم دارد و آن اصلاح وضعیت درون رشته ای پزشکی، رعایت قانون و نگاه منصفانه به جامعه پزشکی است. در عین حال نیز به نکات دیگر هم توجه می کنیم اما بدنبال صنف گرایی نیستیم.

وی افزود: تا قبل از اجرای این کتاب، به عنوان مثال تعرفه جراحی برای چند سال، ثابت بود که این موضوع باعث ایجاد بازار سیاه در جراحی شده بود.

وزیر بهداشت درمورد افزایش کارانه های پرستاران نیز گفت: تقریبا کارانه ها دو و چند دهم افزایش یافته اما برخی، وضعیت صنف خود را با کشورهای اروپایی مقایسه می کنند که این مقایسه را همه می توانند انجام دهند.



** تامین نیروی انسانی برای دولت سخت است

وزیر بهداشت در رابطه با تامین نیروی انسانی در نظام سلامت نیز گفت: این کار اعتبار می خواهد و مجلس و سازمان مدیریت هم باید برای آن موافقت کنند.

وی در عین حال به فعالیت بیش از 700 پزشک در روستاها اشاره کرد که با وجود مشکلات نظام سلامت، این تعداد به کار گرفته شدند.



** ساماندهی سلامت 9 میلیون حاشیه نشین

وزیر بهداشت درمورد ساماندهی وضعیت سلامت 9 میلیون حاشیه نشین نیز گفت: این ساماندهی با کمک سازمان های بیمه گر و انجمن پزشکان عمومی انجام می شود تا شبکه بهداشت کشور گسترش یابد.



** نگرانی وزیر از اعلام میزان واردات روغن نباتی جامد

هاشمی در حاشیه این مراسم به روغن نباتی جامد اشاراتی داشت و آن، واردات این محصول به کشور بود.

وی گفت : البته واردات بخشی از این روغن ها لازم است، اما واردات بخشی دیگر ضروری نیست که تلاش می شود مورد یاد شده از طریق شورایعالی سلامت به سمت حذف شدن پیش برود.

هاشمی هر چند از رقم واردات روغن نباتی جامد اطلاع داشت اما ترجیح داد از میزان واردات، چیزی به خبرنگاران نگوید.

هاشمی درمورد علت عدم اعلام میزان واردات از جانب خود افزود: نگران آن هستم که اعلام کنم و از سوی دیگر سازمان ملی استاندارد و وزارت صنعت و معدن و تجارت ارقام دیگری اعلام کنند آن وقت شماها(خبرنگاران) حاشیه درست کنید که مسوولان دولتی هر کدام یک رقم می گویند.

مراسم کشوری روز بهورز با حضور جمعی از بهورزان کشور در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

در این مراسم از بهورزان نمونه کشور توسط وزیر بهداشت قدردانی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha