مصرف بیش از حد مواد پر انرژی و با طبیعت گرم همچون خرما و زولبیا و بامیه بروز حساسیت های چشمی را افزایش می دهد.

دکتر شاهرخ میلان، جراح و متخصص بیماری های چشم گفت: مصرف آش نیز به هنگام افطار و به همراه سیر و پیاز به دلیل حساسیت زا بودن سیر و پیاز، میزان بروز حساسیت های چشمی را افزایش می دهد.

وی با اشاره به افزایش بروز حساسیت های چشمی در ماه مبارک رمضان، افزود: این نوع حساسیت های چشمی که در اثر حساسیت به مواد غذایی بروز می کند در تمام محدوده های سنی و بیشتر در افرادی دیده می شود که زمینه ارثی بروز حساسیت را دارند.

این جراح و متخصص بیماری های چشم  با اشاره به علایم بروز این نوع حساسیت گفت: بروز جوش های ریز در لب پلک، ایجاد گل مژه، ایجاد شوره های ریز در لب مژه ها، خارش و قرمزی سراسری بر روی لب پلک از علایم بروز حساسیت چشمی ناشی از مصرف مواد غذایی است.

دکتر میلان افزود: حساسیت های چشمی ناشی از مصرف مواد غذایی پس از بروز ممکن است حتی تا 30 سال ادامه یابد و به محض خوردن مواد پرانرژی همچون خرما، خربزه، انگور، زولبیا و بامیه، مواد تند همچون فلفل، ادویه های تند، سیر و پیاز بروز کند.

وی گفت: مصرف بادمجان، گوجه فرنگی و فلفل سبز نیز، در بروز حساسیت های چشمی نقش موثری دارد.

دکتر میلان افزود: شناخت عامل حساسیت زا در پیشگیری از بروز حساسیت چشمی به مواد غذایی موثر است و مهمترین راه، پیشگیری محسوب می شود.

وی، در باره درمان این نوع حساسیت گفت: درمان باید زیرنظر چشم پزشک و با مصرف قطره و پمادهای ضد حساسیت انجام شود.

میلان گفت:شستشوی پلک ها با آب ولرم و شامپوی بچه و مالش چای با پنبه بر روی پلک، در درمان این نوع حساسیت چشمی و در صورت بروز شوره و جوش در لب پلک موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha