رئیس کمیته تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی مجلس اعلام کرد: اظهارات زنگنه در مورد آلوده بودن بنزین پتروشیمی‌ها از طرف ما مورد تایید نیست.

سلامت نیوز: رئیس کمیته تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی مجلس اعلام کرد: اظهارات زنگنه در مورد آلوده بودن  بنزین پتروشیمی‌ها از طرف ما مورد تایید نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان، نادر فریدونی ضمن بیان مطلب فوق ادامه داد: به منظور بررسی وضعیت بنزین پتروشیمی‌ها، کمیسیون انرژی مجلس نسبت به تشکیل کمیته فنی و تخصصی در این زمینه اقدام کرده اما در خصوص آلوده بودن بنزین پتروشیمی‌ها فعلا به قضاوت نرسیده است. وی، در ادامه میزان مصرف روزانه بنزین را 70 میلیون لیتر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 60 میلیون لیتر از این بنزین توسط پالایشگاه‌ها تامین می‌شود و 10میلیون مابقی آن هم وارداتی است.

رئیس کمیته تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی مجلس ادامه داد: واردات بنزین در شرایطی که نمی‌توان بنزین مورد نیاز را از پالایشگاه‌ها تامین کرد منطقی به نظر می‌رسد. زیرا استاندارد نبودن بنزین پتروشیمی‌ها اثرات زیست محیطی دارد و سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد. فریدونی افزود: وزارت نفت باید پس از بررسی،‌ یک گزارش دقیق از میزان آلودگی بنزین ارائه کند تا بررسی شود کیفیت بنزین وارداتی در چه وضعی قرار دارد.

نماینده فیروزآباد در مجلس اضافه کرد: اگر نتیجه آزمایش بنزین پتروشیمی‌ها حاکی از آلایندگی آن باشد،‌ مصالح کشورایجاب می کند که بنزین مورد نیاز را وارد کنیم. البته با راه‌اندازی پالایشگاه‌های در دست ساخت مانند ستاره خلیج‌فارس دیگر نیازی به واردات بنزین نداریم. اما در صورت آلوده بودن بنزین پتروشیمی‌ها می‌توان آنها را فراوری و سپس مصرف کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha