معاون درمان سازمان تامین اجتماعی، گفت: از ابتدای سالجاری، سازمانهای بیمه گر و تامین اجتماعی از "درمان و خرید خدمت"، به "سلامت نگر" تغییر رویکرد داده اند.

سلامت نیوز: معاون درمان سازمان تامین اجتماعی، گفت: از ابتدای سالجاری، سازمانهای بیمه گر و تامین اجتماعی از "درمان و خرید خدمت"، به  "سلامت نگر" تغییر رویکرد داده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر محمدعلی همتی در نخستین کنگره بین المللی روانکاوی و روان درمانی پویای ایران، افزود: در سالهای قبل، صرفا درمان می کردیم و خرید خدمت داشتیم ولی هم اکنون براساس نگرش جدید، باید توجه و سیاستها به سمت سلامت و بهداشت مردم باشد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی دومین تولیدکننده درمان در کشور است که با 72 بیمارستان، 254 مرکز درمانی ، پلی کلینیک تخصصی و عمومی در سراسر کشور، 39.5 میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش خدمات خود دارد.

همتی افزود: سازمان تامین اجتماعی، بزرگترین خریدار درمان در کشور نیز هست که با 15 هزار مرکز درمانی و مطبهای خصوصی قرارداد خرید خدمت دارد و این گستردگی فعالیت، رسالت این سازمان را در نظام سلامت کشور سنگین تر می کند.

وی به طرح تحول نظام سلامت کشور و کتاب ارزش نسبی و تعرفه گذاری خدمات درمانی اشاره کرد و اظهارداشت: در این کتاب، حدود 200 خدمت جدید، از جمله خدمات روانکاوی تعریف شده و ضریب تعرفه آن مشخص شده و مراکز درمانی تامین اجتماعی از ابتدای مهر ماه که این طرح ابلاغ شد، این خدمات را ارائه می دهند.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی، از روانکاوان و متخصصان شرکت کننده در کنگره روانکاوی و روان درمانی پویای ایران ، انجمن های علمی و دانشگاههای کشور خواست تا به سازمان تامین اجتماعی در تکمیل قدمهایی که برای ارائه خدمات برمی دارند، کمک فکری داده و آنها را مدون کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که روزی برسد، تمام خدمات روانپزشکی و روانکاوی تحت پوشش بیمه ها قرار بگیرند.

نخستین کنگره بین المللی "روانکاوی و روان‌درمانی پویای ایران" با تلاش کمیته‌ روان‌درمانی انجمن علمی روان‌پزشکان ایران و با حمایت سازمانهای بهزیستی و تامین اجتماعی، از روز گذشته به مدت سه روز در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شده است.

اولین کنگره روانکاوی و روان درمانی پویای ایران، برای روانپزشکان شرکت کننده در کنگره، 14 امتیاز بازآموزی و برای روانشناسان نیز 10 امتیاز بازآموزی درنظر گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha