رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران ضریب اشغال تخت بیمارستان‌های این دانشگاه را 87 درصد عنوان کرد.

سلامت نیوز: رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران ضریب اشغال تخت بیمارستان‌های این دانشگاه را 87 درصد عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر علی جعفریان گفت: ضریب اشغال تخت مجموعه بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران، شامل 16 بیمارستان با چهار هزار تخت، حدود 87 درصد است. بیمارستان‌های دانشگاه همیشه پر هستند و حتی در برخی از آنها نظیر بیمارستان امام و شریعتی ضریب اشغال بیش از 90 درصد است. متوسط سن بیمارستان‌های ما 50 سال و بیشتر است که نیازمند نوسازی و متناسب‌سازی امکانات با نیازهای بیماران است.

وی افزود: ضریب اشغال 87 درصد نشان دهنده مراجعه زیاد مردم، اعتماد آنها و همچنین ظرفیت محدود بیمارستان‌های تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی است.

جعفریان ضمن ابراز رضایت از اینکه بیمارستان امیراعلم پرونده‌ای در پزشکی قانونی ندارد، بیان کرد: باید سعی کنیم از نظر علمی و رفتاری مردم از ما راضی باشند. البته ما به شدت پیگیر این هستیم که بیمارستان امیراعلم به طور کامل و با یک ظرفیت اضافه بین 500 تا هزار تختخواب در یک مکان جدید که از نظر فیزیکی قابل پیشرفت باشد، راه‌اندازی شود.

جعفریان ضمن تبریک عید غدیر خطاب به کادر پزشکی بیمارستان امیراعلم، افزود: حرکت شما جهادی است و تنها فرق آن با جهاد سازندگی این است که در جهاد سازندگی سابق مخارج بسیار کم بود اما در حال حاضر مخارج زیاد است.

در ادامه دکتر توکلی، رییس بیمارستان امیر اعلم نیز ضمن تبریک عید غدیر گفت: امروز با افتتاح بخش جدید CCU که شامل 11 تخت و ICU که شامل 14 تخت است، شاهد ارائه خدمات بهتر به بیماران در این بیمارستان خواهیم بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عیسی‌زاده، نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: یکی از زیباترین و گویاترین شعار محبت که برگرفته از سیره حضرت علی (ع) و اهل بیت (ع) است، صله رحم می‌باشد و اگر بخواهیم به اقتدار و فرهنگ خود برگردیم چاره‌ای جز بازگشت به سیره اسلام و علی (ع) نیست.

وی به طرح مهر ولایت (عیادت از بیماران) که به همت دانشگاه علوم پزشکی تهران و نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های علوم پزشکی امروز در بیمارستان امیر اعلم شروع شد، اشاره کرد و گفت : این طرح شاید یک حرکت نمادین در یک بیمارستان باشد اما حاوی پیام‌های دیگری نیز برای مردم است. باید سعی کنیم سبک زندگی اسلامی مدنظر رهبری را در معاشرت، کوشش، خوردن و آشامیدن رعایت کنیم و زندگی خود را در جدول سبک زندگی تنظیم کنیم.

پنجمین مرحله طرح مهر ولایت (عیادت از بیماران) به همت دانشگاه علوم پزشکی تهران و نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی امروز 20 مهرماه در بیمارستان امیر اعلم شروع و در آن هزار بسته فرهنگی بین بیماران و پرسنل بیمارستان توزیع شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha