رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: از کسانی که در حوزه سلامت، مسئولیت مستقیم ندارند،‌ می‌خواهیم از اظهار نظر پرهیز کنند، زیرا وزارت بهداشت که متولی سلامت جامعه است اعلام کرد بنزین تولید داخل، آلودگی ندارد.

وزارت بهداشت اعلام کرد بنزین تولید داخل آلودگی ندارد/ سازمان محیط زیست سلامت مردم را به بازی نگیرد

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: از کسانی که در حوزه سلامت، مسئولیت مستقیم ندارند،‌ می‌خواهیم از اظهار نظر پرهیز کنند، زیرا وزارت بهداشت که متولی سلامت جامعه است اعلام کرد بنزین تولید داخل، آلودگی ندارد.

حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در گفت‌وگو با شبکه خبر جمهوری اسلامی ایران با موضوع آلوده بودن بنزین پتروشیمی با اشاره به بررسی این پرونده در طول دو ماه گذشته در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ما در این مدت با دستگاه‌های نظارتی ارتباط داشته و جلسات متعددی برگزار کردیم.

وی با تأکید بر بررسی‌های کاملی که کمیسیون بر روی گزارش‌های دریافتی نهادهای ذیربط صورت گرفته است، بیان کرد: گزارش نهایی را خدمت رئیس مجلس ارائه کردیم تا اگر ایشان صلاح بداند از تریبون مجلس قرائت شود.

شهریاری درباره نتیجه بررسی‌ها گفت: از آنجا که بنزن موجود در بنزین پتروشیمی کمتر از دو درصد است، اظهار نظرها در مورد سرطان‌زا بودن آن مطابق واقع نیست.

وی با ابراز تأسف از انتشار این نگاه غلط در مورد بنزین تولید داخل افزود: آقای زنگنه، وزیر نفت در جلسه‌ای که در مجلس با ایشان داشتیم، عنوان می‌کرد که تولید بنزین در داخل و توسعه پالایشگاه‌ها توجیه اقتصادی ندارد و ما باید بنزین وارد کنیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: من از کسانی که در حوزه سلامت، مسئولیت مستقیم ندارند،‌ می‌خواهم از اظهار نظر و حاشیه‌پردازی پرهیز کنند، زیرا وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، متولی سلامت جامعه است، که در جلسه مشترک، اعلام کردند بنزین تولید داخل، آلودگی ندارد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تحقیقات و آزمایشی در این باره انجام نداده است، زیرا مجلس آزمایشگاه ندارد، و ما مستندات کافی را از نهادهای ذیربط گرفته و ارائه کردیم و آن‌ها نیز حاکی از آن است که بنزین تولید داخل مشکلی ندارد.

شهریاری در انتقادی از سازمان محیط زیست گفت: این سازمان به جای اینکه به کارهای اصلی خود بپردازد، وارد کارهای حاشیه‌ای می‌شود، سلامت مردم را به بازی می‌گیرد و موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود.

وی از قرائت گزارش کمیسیون در مورد بنزین تولید داخل در صحن علنی در صورت اجازه لاریجانی و ارسال آن به قوه قضائیه خبر داد و تصریح کرد: بعضی افراد به گونه‌ای در برابر بنزین تولید داخل موضع می‌گیرند که موجب نگرانی مردم می‌شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مرجع تأییدکننده گزارش ما وزارت بهداشت و درمان است، گفت: آلودگی هوا صرفاً یکی از فاکتورهایی است که در ابتلا به سرطان نقش دارد و عوامل متعددی دیگر نیز همچون تردد بیش از حد خودروها و موتورسیکلت‌ها در آن مؤثرند، لذا معرفی بنزین داخل به‌عنوان تنها عامل ابتلا به سرطان،‌ سخن علمی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha