یکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸
کد خبر: 123470

پزشکان ادعا کردند مصرف کپسول‌های حاوی مدفوع منجمد شده می‌تواند در پاکسازی عفونت‌های ناشی از «کلستریدیوم دیفیسیل» موثر باشد.

سلامت نیوز: پزشکان ادعا کردند مصرف کپسول‌های حاوی مدفوع منجمد شده می‌تواند در پاکسازی عفونت‌های ناشی از «کلستریدیوم دیفیسیل» موثر باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بی بی سی، در این بررسی 20 نفر با استفاده از کپسول‌های حاوی مدفوع منجمد شده که بر اثر عفونت کلستریدیوم دیفیسیل دچار اسهال شدید شده بودند تحت درمان قرار گرفتند. این بررسی بر اساس مطالعات پیشین انجام گرفته که آشکار ساختند مدفوع می‌تواند توازن باکتریایی در معده را تنظیم کند.

باکتری کلستریدیوم دیفیسیل بدون آنکه ضرری داشته باشد داخل معده بسیاری از افراد همراه با صدها گونه دیگر زندگی می‌کند اما برخی از آنتی بیوتیک‌ها باعث می‌شوند عوامل کنترل‌کننده با کلستریدیوم دیفیسیل از بین بروند در نتیجه این باکتری تکثیر می‌شود و حجم زیادی از مواد سمی تولید می‌کند. این وضعیت منجر به اسهال شدید می‌شود و ممکن است کشنده باشد.

در این بررسی گروهی از متخصصان آمریکایی به درمان 20 بیمار مبتلا به این عفونت با استفاده از کپسول‌های حاوی مدفوع منجمد شده پرداخته و مشاهده کردند علائم بیماری در 14 نفر از این بیماران به طور کامل از بین رفت و طی دو ماه بعد از قطع مصرف این کپسول‌ها نیز اثری از بیماری مشاهده نشد. این کپسول‌ها از مدفوع تعدادی داوطلب سالم که به دقت تحت معاینه بودند تهیه شدند.

پروفسور «الیزابت هومان» از دانشکده پزشکی هاروارد گفت: بررسی انجام شده اطلاعات اولیه‌ای را فراهم آورده که نشان‌دهنده ایمنی و کارایی این شیوه است هرچند برای اطمینان از ایمن بودن و کارایی در درازمدت لازم است مطالعات بیشتری انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha