آقاجانی ادامه داد: تاکنون 11 تیم بازرسی دبیرخانه اجرایی ستاد کشوری تحول نظام سلامت از 252 بیمارستان مشمول طرح و وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بازدیدهای دقیقی را به عمل آوردند که ما حصل این نظارت‌ها ارائه 35 اخطار شفاهی و همچنین 56 اخطار کتبی به متخلفان بوده است.

سلامت نیوز: آقاجانی ادامه داد: تاکنون 11 تیم بازرسی دبیرخانه اجرایی ستاد کشوری تحول نظام سلامت از 252 بیمارستان مشمول طرح و وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بازدیدهای دقیقی را به عمل آوردند که ما حصل این نظارت‌ها ارائه 35 اخطار شفاهی و همچنین 56 اخطار کتبی به متخلفان بوده است.
دبیر ستاد کشوری تحول نظام سلامت از بررسی شکایات طرح تحول سلامت از طریق سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۵۹۰ و تلفن ۱۵۹۰ و همچنین،پایگاه tahavol.behdasht.gov.ir خبر داد و گفت:تاکنون ۸۲۵ شکایت ثبت و همچنین ۳۵ اخطار شفاهی و ۵۶ اخطار کتبی ارائه شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم محمد حاجی آقاجانی اظهار داشت: از نخستین روز اجرای برنامه تحول نظام سلامت، بر نحوه اجرای بسته‌های خدمتی این برنامه در بیمارستان‌های وابسته به وزارت بهداشت نظارت قابل توجهی، صورت گرفته است.

محمد آقاجانی عنوان کرد: نظارت بر حسن اجرای این برنامه در سطح دانشگاه به عهده ریاست دانشگاه و در سطح ستاد مرکزی به صورت متمرکز بر عهده معاونت درمان وزارت بهداشت است، لذا طی برنامه ریزی‌های انجام شده سیاست‌هایی در سطح دانشگاهی و ستادی تبیین شده است که طی آن به شکایات مردمی در اسرع وقت پاسخ داده شود و برنامه‌های نظارتی جدی تر از قبل ادامه یابد.

وی ادامه داد: کمیته ویژه نظارت بر اجرای برنامه تحول نظام سلامت در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با عضویت نمایندگان معاونت‌های درمان، بهداشت، توسعه و مدیریت منابع، غذا و دارو، آموزشی، پرستاری، دفتربازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و سازمان بیمه سلامت ایرانیان با محوریت حوزه درمان در همان روزهای ابتدایی تشکیل شد که مدیریت اطلاعات و پاسخگویی به شکایات واصله از طریق سامانه پیامکی 20001590، تلفن 1590 و پایگاه اینترنتی tahavol.behdasht.gov.ir، پایش برنامه‌های ابلاغی و نظارت بر نحوه عملکرد دانشگاه و بیمارستان‌های تابعه در اجرای وظایف و مسئولیت‌های تعریف و ابلاغ شده را بر عهده دارد.

آقاجانی ادامه داد: تاکنون 11 تیم بازرسی دبیرخانه اجرایی ستاد کشوری تحول نظام سلامت از 252 بیمارستان مشمول طرح و وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  بازدیدهای دقیقی را به عمل آوردند که ما حصل این نظارت‌ها ارائه 35 اخطار شفاهی و همچنین 56 اخطار کتبی به متخلفان بوده است. از سوی دیگر اعضای دبیرخانه اجرایی ستاد تحول نظام سلامت نیز سه سفر استانی به اراک، تبریز و کردستان داشتند و ضمن ارزیابی اقدامات انجام شده در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی مذکور به ارائه راهکار برای حل چالش‌ها و مشکلات پرداختند.

دبیر ستاد کشوری تحول نظام سلامت خاطرنشان کرد: همچنین، پیرو اجرای برنامه تحول نظام سلامت به 825 مورد شکایت ثبت شده توسط سامانه 20001590 رسیدگی و پیگیری‌های لازم در این زمینه به‌عمل آمده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha