کارشناس مسئول برنامه های سلامت مادران مرکز بهداشت چهارمحال وبختیاری افزایش عمل سزارین را یکی از عوامل افزایش خطر در بارداری های بعدی مادران دانست.

سلامت نیوز: کارشناس مسئول برنامه های سلامت مادران مرکز بهداشت چهارمحال وبختیاری افزایش عمل سزارین را یکی از عوامل افزایش خطر در بارداری های بعدی مادران دانست.

رضوان رییسی درحاشیه کارگاه آموزشی افزایش نرخ زادآوری مرکزبهداشت استان به ایرنا گفت: داشتن بیماری های قلبی، دیابت وبیماری های مفصلی، اضافه وزن و زایمان های سخت قبلی و سابقه مرده زایی از موارد بارداری های پرخطر است.

وی اظهار داشت: برای کاهش زایمان های پرخطر، در مراکز و خانه های بهداشت شرح حال مادران باردار بررسی و موارد مشکوک به پزشک متخصص ارجاع می شود.

رییسی ادامه داد: درصورت نیاز، مادران با بارداری های پرخطر در بیمارستان بستری و تا زمان بهبود زیرپوشش درمانی قرار می گیرند.

وی افزود: درمان مادرانی که نیاز به بستری ندارند، توسط رابطان بهداشتی پیگیری می شود.

رییسی با بیان اینکه بسیاری ازمادران باردار در سه گروه درمعرض خطر، کم خطر و پرخطر تقسیم بندی می شوند، افزود: بیشتر مادران یکی از عوامل خطر دوران بارداری را دارند و نیازمند مراقبت های ویژه هستند.

وی از اقدام وزارت بهداشت برای تهیه فرم های مشخصات مادران باردار در بیمارستان ها خبرداد وگفت: این طرح به صورت پایلوت در استان های هرمزگان، سیستان وبلوچستان، کردستان وکرمان دردست اجراست ودرصورت موفقیت در دیگر استان ها نیز اجرایی می شود.

رییسی ادامه داد: در این طرح وضع مادران باردار در فرم های آنلاین به منظور شناسایی عوامل پرخطر درهر منطقه و استان شناسایی و راهکار مبارزه با این موارد جمع آوری می شود.

براساس آمار وزارت بهداشت در سال 92 ، 54.9 درصد زایمان ها در ایران و 44.9 درصد در چهارمحال وبختیاری به صورت سزارین انجام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha