یکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
کد خبر: 123488

کلیه عضوی از بدن است که اهمیت آن از قلب کمتر نیست. این عضو برای فیلتر کردن خون در بدن فعالیت می کند و در میزان مواد معدنی و نمک خون تعادل ایجاد می کند تا فشار متعادل حفظ شود.

سلامت نیوز: کلیه عضوی از بدن است که اهمیت آن از قلب کمتر نیست. این عضو برای فیلتر کردن خون در بدن فعالیت می کند و در میزان مواد معدنی و نمک خون تعادل ایجاد می کند تا فشار متعادل حفظ شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، برای سالم نگه داشتن کلیه ها باید نکاتی را رعایت کرد از جمله:

فشار روی کلیه را محدود کنید:

باایجاد برخی تغییرات در برنامه غذایی می توان سموم مضر را کاهش داد. طی روز، تمام خون در بدن ۲۵-۲۰ بار تصفیه می شود به همین علت، لازم است که میزان کار کلیه را کم کنید.

غذاهای سالم مصرف کنید:

با مصرف سبزی و میوه اسیدهای اضافه از طریق ادرار دفع می شود. موادغذایی حاوی آنتی اکسیدان، مانع از آسیب دیدن سلول ها از طریق رادیکال های آزاد می شود. مواد غذایی مفید برای کلیه ها شامل سفیده تخم مرغ، کلم برگ، فلفل دلمه ای قرمز و انگور است.

مصرف منیزیم:

هنگامی که بدن دچار کمبود منیزیم می شود، به علت فشار خون بالا و وجود سموم، عملکرد کلیه دچار مشکل می شود. برای تأمین میزان مناسب منیزیم مصرف سبزیجات سبزپررنگ، مغز میوه، تخمه و غلات را افزایش دهید.

مصرف سدیم، نمک و پروتئین را کاهش دهید:

بدن انرژی زیادی برای دفع مواد غیرلازم مانند پروتئین اضافه، نمک و حتی آب، صرف می کند. در صورتی که در مصرف مواد مذکور زیاده روی کنید بدن برای فیلتر باید سخت تر کار کند. سدیم برای حفظ مایعات بدن لازم است اما در صورت افراط در مصرف آن عملکرد کلیه دچار مشکل می شود. افراط در مصرف پروتئین می تواند باعث از کار افتادن کلیه شود، از طرفی مصرف بیش از حد آب نیز با ایجاد فشار زیاد منجر به از کار افتادن کلیه می شود.

* با کاهش مصرف کلسیم، هورمونی رها می شود که این هورمون با ویتامین D ترکیب شده و باعث آزادسازی کلسیم از طریق استخوان می شود. در نتیجه لازم است که یک برنامه غذایی ارگانیک سرشار از کلسیم مصرف کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha