رییس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: غربالگری اضطراب در کودکان پنج تا 6 ساله 15 استان توسط بهزیستی در سالجاری اجرا می شود.

سلامت نیوز: رییس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: غربالگری اضطراب در کودکان پنج تا 6 ساله 15 استان توسط بهزیستی در سالجاری اجرا می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، دکتر مجید رضازاده در نخستین کنگره روانکاوی و روان درمانی پویای ایران افزود: این غربالگری به صورت آزمایشی انجام خواهد شد.

رضازاده ، غربالگری اختلالات روان شناختی را از حوزه های فعالیت سازمان بهزیستی عنوان کرد و گفت: اجرای غربالگری کودکان مضطرب، شناسایی و ارجاع این کودکان به روانشناسان و درمانگران متخصص از جمله این فعالیت ها به شمار می آید.

وی با بیان اینکه بهزیستی نخستین سازمانی است که درمان های تحلیلی و روانکاوانه را به رسمیت شناخت ، گفت : این سازمان با ارایه مجوز مرکز تخصصی روانکاوی و روان درمانی تحلیلی ، باب درمان های یاد شده را به صورت رسمی گشود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی به عنوان نهاد رسمی در امر سلامت روانی و اجتماعی به فعالیت های جدی در حوزه سلامت روان و پیشگیری از آسیب های روان می پردازد که آموزش های مهارت های زندگی، فرزند پروری، سلامت جنسی و آموزش مشاوران و فعالان سلامت روان از جمله این فعالیت های به شمار می آید.

نخستین کنگره بین المللی روان کاوی و روان درمانی پویای ایران با تلاش کمیته روان درمانی انجمن علمی روان پزشکان ایران و با حمایت سازمانهای بهزیستی کشور و تامین اجتماعی از دیروز -شنبه 19 مهر - در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی آغاز شده و به مدت سه روز ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha