رییس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر گفت: باید به مبحث مقاوم سازی در ساخت وسازها، بیمه کردن ساختمان ها در مقابل حوادث طبیعی و غیرمترقبه و بکارگیری از مصالح نوین در ساختن ساختمان های مسکونی نگاه ویژه ای داشت.

سلامت نیوز: رییس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر گفت: باید به مبحث مقاوم سازی در ساخت وسازها، بیمه کردن ساختمان ها در مقابل حوادث طبیعی و غیرمترقبه و بکارگیری از مصالح نوین در ساختن ساختمان های مسکونی نگاه ویژه ای داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،«پیرحسین کولیوند» در دومین روز از هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی که تحت عنوان «مدیریت بحران؛ بیمه، مقاوم سازی و رعایت استاندارد» نامگذاری شده، در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا این مطلب را عنوان کرد.

وی افزود: باید تلاش شود تا با ایجاد حساسیت، نظارت و دقت کافی به ساخت و سازها در شهرهای پرمخاطره و کلانشهرها، خسارات ناشی از وقوع حوادث طبیعی و غیر مترقبه را به حداقل برسانیم.

رییس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: در این راستا می توان با استفاده از پوشش های بیمه ای، انجام تمرین های آمادگی مقابله و پاسخگویی در مقابل حوادث و افزایش سطح آموزش های همگانی این حداقل ها را در جامعه فراهم کرد.

کولیوند توضیح داد: جمعیت هلال احمر در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی تمرین های تخصصی در شرایط واقعی شامل اسکان، تخلیه اضطراری و نظایر آن را در سطوح شهرستانی و استانی در ادارات و مدارس با همکاری اعضا، کارگروه های امداد و نجات و آموزش همگانی برگزار خواهد کرد.

هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی امسال با شعار «عزم ملی، تدابیر پیشگیرانه، افزایش امید و ایمنی در بلایای طبیعی» از روز گذشته(شنبه) در سراسر کشور آغاز شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha