یك عضو هیات رییسه كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملكرد صورت گرفته در حفاظت از مرزها، نگرانی از احتمال شیوع بیماری‌های واگیردار به ویژه فلج اطفال را جدی دانست.

حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با ایسنا، به دنبال اظهار نگرانی مسوولان بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان در خصوص تاثیر تردد اتباع بیگانه در انتقال بیماری‌های خطرناك و به ویژه فلج اطفال، گفت: این نگرانی همیشه وجود داشته است، چرا كه متاسفانه همیشه استان سیستان و بلوچستان در معرض ورود بیماری‌های واگیردار و عفونی از سمت افغانستان و پاكستان بوده است و به همین دلیل كنترل این بیماری‌ها مشكل است و از جمله بیماری‌هایی كه همیشه مشكل ایجاد می‌كرده است، فلج اطفال، وبا، مالاریا و سرخك بوده است.

عضو هیات رییسه كمیسیون بهداشت و درمان افزود: اخیرا وبا به راحتی از طرف مبتلایان پاكستان و افغانستان به داخل ایران منتقل شده و این در حالی است كه تا زمانی كه مرزهای ما كنترل نشود، این نگرانی وجود دارد.

نماینده زاهدان با تاكید بر این‌كه كنترل مرزها اراده‌ای ملی می‌خواهد، تصریح كرد: نیروی انتظامی می‌تواند در این راستا نقش مهمی داشته باشد و مجلس شورای اسلامی هم در سه سال گذشته در رابطه با كنترل مرزها اعتبارات قابل توجهی را برای نیروی انتظامی اختصاص داد، ولی برای كنترل مرزها انتظاری بیش از این وجود دارد.

شهریاری افزود: باید از مسوولان نیروی انتظامی و وزارت كشور سوال شود كه چرا وظیفه اصلی‌شان را به درستی انجام نمی‌دهند.

عضو هیات رییسه كمیسیون بهداشت و درمان اضافه كرد: وزارت بهداشت و درمان هنوز گزارشی در خصوص نگرانی از احتمال شیوع بیماری‌های واگیردار و فلج اطفال اعلام نكرده است، چرا كه مسایل وزارت كشور مربوط به كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی می‌شود، و بیشتر این انتظار وجود دارد كه وزیر بهداشت و درمان این مساله را پیگیری كرده و تقاضا كند در این زمینه جدی‌تر عمل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha