رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور گفت: برخی از مسئولان هنوز آرمانهای نظام مانند واگذاری امور اجرایی به تشکل‌ های مردمی را تحمل نمی‌کنند.

دکتر سید شهاب الدین صدر در مراسم تقدیر از پیشکسوتان و خیرین عرصه سلامت، قانون نظام پزشکی را نماد مترقی واگذاری امور به مردم دانست و افزود: با وجود مشکلاتی که برخی دستگاهها ایجاد کردند اما این قانون با تمام قوا اجرا می‌‏شود.

وی گفت: قانون نظام پزشکی که از سه سال پیش مصوب و اجرایی شده ، نماد واقعی جلب مشارکت مردم در اداره امور کشور است و گرچه از ابتدای امسال برخی دستگاههای اجرایی فشارهای سنگینی را در برابر اجرای مفاد این قانون ایجاد کردند اما تلاش می‌‏کنیم که با تمام قوا از چارچوب این قانون دفاع کنیم.

صدر ، مهم‌‏ترین فعالیت‌‏های سازمان نظام پزشکی در این مسیر را صدور پروانه مطب پزشکان بدون هزینه و امکانات دولتی، نظارت بر تبلیغات گمراه کننده پزشکی با تدوین آیین ‌نامه ‌جدید گسترش یافته برشمرد و از افراد جامعه پزشکی خواست تا با حمایت از این برنامه جلوی تبلیغات نامناسب و گمراه کننده را در امور درمانی بگیرند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور در زمینه فعالیت‌‏های انتظامی سازمان اظهار کرد: در رسیدگی به شکایات پزشکی نیز تشکیلات بزرگی در همه سطوح از هیئت ‌های انتظامی بدوی تا تجدید نظر و عالی ایجاد شده است و به تازگی با تشکیل شوراهای حل اختلاف پزشکی با ابلاغ رئیس قوه قضائیه زمینه کاهش دعاوی و حل سریع ‌تر مسالمت ‌آمیز شکایات پزشکی فراهم شده است.

وی با انتقاد از اینکه هنوز در کشور سلامت جزو امور زیربنایی و اولویت ‌دار حاکمیت نیست، تاکید کرد: دولت و مجلس باید در تلاش برای قرار دادن سلامت جزو امور اولویت ‌دار کشور باشند تا کمبودهای این بخش به خصوص کمبودهای مالی برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha