یک پیشکسوت جراحی مغز و اعصاب هرگونه دریافت غیرمتعارف از بیمار را دزدی و خیانت دانست.

سلامت نیوز : دکتر تقی دادستان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بیش از 30 سال است که در فرانسه مشغول به امر طبابت هستم و چیزی به عنوان زیرمیزی در این کشور معنی ندارد.

 

وی ادامه داد: همه مردم در فراسنه بیمه هستند و در صورتی که پزشک هزینه اضافی از بیمار دریافت کند، جریمه‌های سنگینی برای وی در نظر گرفته می‌شود و اگر دادگاهی نشود، شش ماه از حق کار محروم است.

 

دادستان خاطرنشان کرد: وجود قوانین سفت و سخت یکی از عواملی است که پزشکان این کشور را متعهد به رعایت قوانین کرده است و اگر در ایران این موضوع بسیار به چشم می‌خورد نشان از عملکرد ضعیف مسئولان در امر نظارت و کنترل دارد.

 

پیشکسوت جراحی مغزو اعصاب گفت: تحمیل هزینه‌های اضافی به بیمار، دزدی است؛ چرا که در لحظه بحرانی خانواده بیمار حتی راضی است خانه و زندگی‌اش را بفروشد تا بیمارش مداوا شود.

 

دادستان با اشاره به تجربه خود در خصوص سطح جراحی مغز و اعصاب ایران گفت: متخصصان ایرانی چیزی کمتر از دانش و تجربه کشورهای خارجی ندارند، اما موفقیت این پزشکان منوط به این است که به فکر درآمد و ساخت و ساز نباشند.

 

وی اظهار کرد: یکی از نقاط ضعف بارز پزشکان ایرانی عدم اختصاص وقت کافی برای ویزیت بیمار است که این موضوع در روند درمان تاثیر منفی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha