مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو، به تشریح اهداف سامانه مدیریت اطلاعات کالاهای سلامت محور پرداخت و افزود: برای نظارت بر روند توزیع و عرضه دارو در کشور، این سامانه کمک زیادی به ما می کند

سلامت نیوز : دکتر مهدی پیرصالحی در خصوص آموزش سامانه مدیریت اطلاعات کالاهای سلامت محور، به مهر گفت: این سامانه در سالهای گذشته نیمه تمام مانده بود که ما با برنامه ریزی و تلاش مدیران مربوطه این سامانه را برای اجرایی شدن پیگیری نمودیم.

وی افزود: این سامانه کمک خواهد کرد تا در هر زمان و در هر جایی بتوانیم به اطلاعات درست و صحیح، دسترسی داشته باشیم.

پیر صالحی ادامه داد: امروزه یکی از معضلات سیستم ما مشکل آمار است و جالب اینکه آمارنامه دارویی یکی از قدیمی ترین آمارنامه هاست که به صنایع ما در تصمیم گیری کمک موثری می کند.

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو اظهار داشت: برای اشراف کامل به ورود داروها به بازار و توزیع آن به همراه تمامی جزئیات و داروخانه ها این سامانه به ما کمک موثری خواهد کرد.

پیرصالحی گفت: با ایجاد این سامانه تصمیم بر این است که از بدو ورود و تولید محصولات را بتوانیم رصد نماییم که هم برای مدیریت خود برنامه داشته باشیم و هم شرکتها بتوانند از این اطلاعات و برنامه استفاده نمایند و خودشان نیز بتوانند برنامه ریزی دقیق تری انجام دهند همچنین ارتباط شرکتها با سازمان غذا و دارو نیز به صورت الکترونیکی خواهد شد.

وی گفت: امروزه برنامه ما این است که بتوانیم با شرکتها در یک مسیر مشترک قرار بگیریم تا افزایش کارایی داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha