رئیس انجمن علمی مامایی ایران گفت: زنان با مصرف اسیدفولیک از ناهنجاری‌های نقص لوله عصبی جنین جلوگیری کنند و پدران نیز با کاهش مصرف دخانیات و مواد نیروزا از اختلال در باروری پیشگیری کنند.

سلامت نیوز: ناهید خداکرمی بارداری را پدیده مهم در زندگی زوجین عنوان کرد و اظهار داشت: چنانچه بارداری طراحی شده و با برنامه باشد می‌توان با اطمینان بیشتری در انتظار آمدن عضو جدید سالم به خانواده و جامعه باشیم بنابراین آمادگی زن و شوهر با حضور در کلاس‌های مشاوره می‌تواند نقش موثری در آگاهی آنها از مواردی داشته باشد که باید آنها را رعایت کنند.

*سه ماه قبل از بارداری به ماما مراجعه کنید

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم شهید پزشکی شهید بهشتی با بیان اهمیت مشاوره بارداری قبل از اقدام به آن گفت: توصیه صریح ما به زوجین که قصد بچه‌دار شدن دارند این است که حداقل سه ماه قبل از بارداری به مراکز مشاوره یا خدمات مامایی مراجعه کنند این موجب می‌شود چنانچه مشکلی دارند به مراکز مناسب ارجاع داده شوند.

وی افزود: در زنان و مردانی که به لحاظ جسمانی و روانی طبیعی هستند اقدامات تخصصی مدنظر نیست اما چنانچه در معاینات اولیه مشخص شود که زوجین یا یکی از آنها مشکلی دارند که ممکن است سلامت مادر یا جنین را به خطر بیندازد به مراکز مربوط ارجاع داده می‌شوند.

*اسیدفولیک از ناهنجاری‌های نقص لوله عصبی جنین جلوگیری می‌کند

رئیس انجمن علمی مامایی ایران تصریح کرد:‌ توصیه می‌شود زنان سه ماه قبل از اقدام به بارداری قرص اسید فولیک مصرف کنند زیرا از ناهنجاری‌های نقص لوله عصبی جلوگیری می‌کند این قرص ارزان و قابل دسترس است.

*پدران مصرف دخانیات را کاهش دهند

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم شهید پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر حضور پدران در مشاوره‌های قبل از بارداری و حین آن گفت: چنانچه پدران سیگار، مواد مخدر یا الکل مصرف می‌کنند باید آن را در جلسات مشاوره بیان کنند.

وی به فارس گفت: به پدران توصیه می‌شود که مصرف دخانیات را کاهش دهند زیرا برای پدر بودن باید سلامت روانی داشته باشند و عادات ناپسندی که موجب به خطر انداختن سلامت جسمی و روانی آنها و اطرافیانشان می‌شود را اصلاح کنند.

*مواد نیروزا باروری را مختل می‌کند

رئیس انجمن علمی مامایی ایران اظهار داشت: مواد نیروزا که متأسفانه برخی مردان و زنان استفاده می‌کنند می‌تواند باروری را دچار اختلال کند در مورد مردان استفاده از این مواد می‌تواند کیفیت اسپرم را تحت تاثیر قرار دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم شهید پزشکی شهید بهشتی خاطر نشان کرد:‌ رژیم غذایی مناسب با مصرف سبزیجات و لبنیات تازه، پیاده‌رویی،‌کاهش استرس با تغییر سبک زندگی و البته برخورداری از تفریحات خوب و سالم می‌تواند نویدبخش خانواده‌ای سالم باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha