رییس اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نوجوانان روزه دار مصرف حداقل دو لیوان شیر را در وعده های افطار و سحر فراموش نکنند.

"پریسا ترابی" روز جمعه در گفت و گو با  ایرنا، به نوجوانان روزه دار توصیه کرد: در رژیم غذایی افطار حتما یک لیوان شیر گرم درنظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه "شیر یک ماده غذایی کامل محسوب می شود"، افزود: ‌شیر تنها ماده شناخته شده مکمل در طبیعت است که مى تواند نیازهاى بدن را به طور متعادل تإمین کند.
رییس اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهارداشت: عمده ترین ویژگى شیر و وجه تمایز آن نسبت به سایر مواد غذایى،‌ ترکیب پروتیینى و وجود املاحی چون کلسیم و فسفر در آن است.
"ترابی" تاکید کرد: نوجو انان از آنجا که در حال رشد هستند، باید حتما از مواد لبنی استفاده کنند و شیر بهترین ماده لبنی است.
وی گفت:‌ یک لیوان شیر معادل دو لیوان دوغ کم نمک و بدون گاز خاصیت است و کسانی که نمی توانند از شیر استفاده کنند می توانند موادی چون دوغ را مورد استفاده قرار دهند.
رییس اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص دیگر فواید مصرف شیر، گفت:‌ مصرف شیر و فرآورده هاى آن منجر به افزایش طول عمر، بازده جسمى و فکرى بیشتر، کاهش بیماریهاى عفونى و استخوانى و رشد مطلوب کودکان و نوجوانان مى شود.
"ترابی" ضمن تاکید به اینکه نوجوانان باید از مصرف تنقلات زیاد در فاصله افطار تا سحر پرهیز کنند، افزود: مصرف تنقلات سبب می‌شود در هنگام سحر به دلیل پربودن معده، میل به غذا کاهش یابد و در نتیجه مواد غذایی لازم برای رشد به بدن فرد نمی رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha