شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12358

تحقیقات نشان داده مصرف کرفس به منظور جلوگیری و مقابله با سرطان، فشار خون بالا، انواع تورم و نقرس بسیار مفید است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از نچرال نیوز، لوتئولین که به مقدار اندکی در نعناع و جعفری وجود دارد به میزان قابل ملاحظه ای در کرفس وجود دارد و با دارا بودن آنتی اکسیدان قوی می تواند صدمات ناشی از تخریب سلولی را جبران کند.

بنا برهمین گزارش دانشمندان اعلام کرده اند که کرفس با تاثیر فوق العاده خود می تواند بر مغز که هسته دستگاه عصبی است تاثیر گذاشته و سیستم ایمنی بدن را تقویت نماید.

بدین ترتیب تورم و درد در نواحی مختلف بدن که حاکی از عملکرد ناموفق سیستم دفاعی است کاهش می یابد و بیماریهایی مانند نقرس و تورمهای مفصلی نیز خفیف تر می شوند.

جالب است بدانید که تاثیر کرفس بر موشها در کاهش تومورهای سرطانی تا 60 درصد و در مورد تشکیل فیبرومها تا 100درصد می باشد که این میزان قابل ملاحظه ای است.

حتی در بسیاری از مراکز تحقیقاتی مشغول بررسی استفاده از عصاره کرفس در داروهای ضد تورم و درد می باشند.

در ضمن کرفس با دارا بودن مقادیر فراوانی از ویتامین ث به تقویت سیستم ایمنی و دفاع بدن در مقابل کلیه بیماریهای تهاجمی کمک می کند.

یکی از درمانهای قدیمی چینی برای درمان و کنترل فشار خون بالا، نوشیدن آب کرفس بوده که اخیرا تاثیر این ماده در جلوگیری ازافزایش فشار خون که عامل حملات قلبی و مغزی و حتی نارسایی های کلیوی است ثابت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha