رئیس جمهوری گفت: ۴۸۰۰ میلیارد تومان از صرفه‌جویی یارانه‌ها به بخش سلامت رفته است. در بسیاری از بخش‌ها از جمله هزینه‌های درمانی مردم و قیمت دارو، تحولات بزرگی صورت گرفته است. پزشکان متخصص نیز اکنون ۲۴ ساعته در بیمارستان‌های دولتی حضور دارند.

۴۸۰۰ میلیارد تومان از صرفه‌جویی یارانه‌ها به بخش سلامت رفت

سلامت نیوز: رئیس جمهوری گفت: ۴۸۰۰ میلیارد تومان از صرفه‌جویی یارانه‌ها به بخش سلامت رفته است. در بسیاری از بخش‌ها از جمله هزینه‌های درمانی مردم و قیمت دارو، تحولات بزرگی صورت گرفته است. پزشکان متخصص نیز اکنون ۲۴ ساعته در بیمارستان‌های دولتی حضور دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، حسن روحانی در گفت و گوی زنده تلویزیونی دیشب درباره مسائل سلامت نیز گفت: در زمینه سلامت قدم‌های بزرگی برداشته شده است، یکی از وعده هایی که دولت و من به مردم در این زمینه دادم، در زمینه سلامت بود که خوشبختانه همه آنها عملیاتی و اجرایی شده است و اکنون 6 میلیون و 200 هزار نفر ( که قبلاً بیمه نداشتند) زیر پوشش درمانی قرار گرفتند و درصدی دیگر نیز متقاضی هستند که این امر درباره آنها نیز انجام خواهد شد.

وی همچنین گفت: در بخش سلامت امسال 4800میلیارد تومان به بخش سلامت می‌دهیم که آثار آن را مشاهده می‌کنید؛ امروز افرادی که بستری می‌شوند و حتی عمل جراحی دارند مقداری که مردم از جیب می‌دهند زیر 10 درصد است و بیمه بالای 90درصد را می‌پردازند البته اخیراً اعلام شده که این 10درصد به 6 درصد رسیده و در روستاها زیر این است و حدود 5 درصد یا حتی 3 درصد است.

وی گفت: در زمینه داروها اغلب تحت پوشش بیمه قرار گرفته و تقریباً دارو در این یک سال گران نشده البته برخی ممکن است دو تا سه درصد گران شده باشند اما قیمت داروهای خارجی و تجهیزات پزشکی از پارسال کاهش یافته و باز هم امیدواریم شاهد کاهش باشیم.

رئیس جمهوری تصریح کرد: امیدواریم شاهد کاهش مشکلات در این زمینه باشیم و اکنون در بسیاری از روستاها که پزشک نداشتیم تلاش کردیم تا خدماتی را به نقاط مختلف کشور برسانیم که این امر با گذشته متفاوت است. در بسیاری از بیمارستانها در شیفتهای بعد از ظهر پزشک متخصص نبود اما الان 24 ساعته پزشک متخصص در بیمارستانها حضور دارد.

روحانی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا عزم دولت برای ادامه طرح‌های تحولی در نظام بهداشت همچنان ادامه دارد یا خیر، گفت:‌ ما دو طرح دیگر در حوزه سلامت داریم یکی بحث خدمات پزشکی و بهداشتی به حاشیه‌نشین‌ها است و با توجه به مشکلات بالای اینها شروع به ساماندهی آنها کرده‌ایم.

وی افزود: البته ما خدمت را می‌خریم یعنی خدمت پزشکانی را که به این مناطق می‌روند می‌خریم. رقم بسیار تکان‌دهنده است مردمی که در حاشیه شهرها از جمله تهران زندگی می‌کنند به 9 میلیون نفر می‌رسد چیزی نزدیک به 10 میلیون نفر است این قدم دوم ما است و ما به تدریج در همه شهرها از جمله در قدم اول در شهر تبریز اجرا کرده‌ایم.

رئیس‌جمهور گفت: ما تلاش می‌کنیم در بخش سلامت قدم به قدم حرکت کنیم من در نیویورک با رؤسای کشورها صحبت می‌کردیم برخی‌ها به ما تبریک می‌گفتند و به ما اعلام می‌کردند که کار بزرگی در بخش سلامت انجام دادید و باور نکردنی بود که در شرایط تحریم در زمینه سلامت قدمی بردارد و این در حالی است که برخی از کشورهای صنعتی نتوانسته‌اند چنین کاری را انجام دهند.

رئیس جمهور محیط زیست را موضوعی بسیار مهم خواند که سلامت مردم را به خطر می‌اندازد و گفت: نمی‌خواهم بگویم با تحول در سوخت همه این معضل حل می‌شود مثلا ریزگردها به این راحتی حل نمی شود یا دریاچه‌هایی که خشک شده است را نمی‌توانیم برگردانیم.

وی همچنین از گوگرد زدایی از گازوئیل خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha