مقام های آمریکایی نخستین مورد ابتلا به ویروس ابولا در این کشور را که پرستار بیمارستانی در تگزاس واقع در جنوب این کشور است، تائید کردند.

سلامت نیوز: مقام های آمریکایی نخستین مورد ابتلا به ویروس ابولا در این کشور را که پرستار بیمارستانی در تگزاس واقع در جنوب این کشور است، تائید کردند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه بامداد دوشنبه نوشت: در این بیمارستان پیش از این یک تبعه لیبریایی مبتلا به ویروس ابولا جان باخت و این پرستار از اعضای تیم مداوای او بوده است.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها در آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: آزمایش هایی که شنبه شب از این پرستار در بیمارستان 'پرس بیترین' تگزاس به عمل آمد، ابتلای وی را به ابولا نشان می دهد.

این پرستار از اعضای تیم معالج توماس اریک تبعه لیبریایی است که چهارم اکتبر بر اثر ابتلا به ویروس ابولا درگذشت.

بیماری مسری ابولا در ابتدا در ماه مارس (اسفند 1392) در شرق گینه شایع شد و بیش از 2 هزار و 400 نفر را عمدتا در لیبریا، سیرالئون و گینه به کام مرگ کشاند.

بنا بر آخرین گزارش سازمان بهداشت جهانی و به نقل از وزارت بهداری کشور های گینه، لیبریا و سیرالئون تاکنون بیش از 8 هزار نفر به این بیماری مبتلا شده و سه هزار و 900 نفر جان خود را از دست داده اند.

از 375 نفر کارکنان بهداشتی که در چهار کشور آفریقایی نیجریه، سیرالئون، لیبریا و گینه بیسائو به این بیماری مبتلا شده اند، 211 نفر جان خود را از دست داده اند.

تب، سردرد، گلودرد، اسهال و تهوع از نشانه های اولیه بیماری ابولا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha