دبیرکل خانه پرستار با انتقاد از عدم اجرای قوانین حوزه پرستاری گفت: تا کنون هیچ وعده وزیر بهداشت مبنی بر اجرای آزمایشی قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری عملی نشده است.

قول وزیر بهداشت برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری عملیاتی نشد

سلامت نیوز: دبیرکل خانه پرستار با انتقاد از عدم اجرای قوانین حوزه پرستاری گفت: تا کنون هیچ وعده وزیر بهداشت مبنی بر اجرای آزمایشی قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری عملی نشده است.

محمد شریفی مقدم در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری قانون مجلس است و تمام بهانه های ممکن در بررسی این قانون مرتفع شده و هر روشی را که برای اجرای آن صحیح بود به کار بسته ایم اما تا کنون به بهانه های مختلف از جمله نبودن بودجه عملیاتی نشد.

دبیرکل خانه پرستار ادامه داد: ئقانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد و با اجرای آن تحول خوبی در حوزه پرستاری و طبعا در نظام سلامت انجام می شود اما متاسفانه بودجه ای برای آن دیده نشده است.

عضو شورای عالی نظام پرستاری تصریح کرد: متأسفانه پس از گذشت یک ماه از قول وزیر بهداشت مبنی براینکه این طرح به صورت آزمایشی‌ اجرا خواهد شد، طرح مورد نظر تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است.

گفتنی است در مردادماه امسال بود که سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در نشستی با اعضای شورای عالی نظام پرستاری موافقت خود را با اجرای آزمایشی قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در چندین بیمارستان اعلام کرد.


این در حالی است که محمد میرزابیگی معاون پرستاری وزیر بهداشت نیز پس از آن از تشکیل تیم اجرای قانون تعرفه گذاری در سازمان نظام پرستاری خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha