بیماران تالاسمی تحت درمان در بیمارستان اشرفی اصفهانی بیش از یک ماه است که با کمبود داروی دسفرال در داروخانه این بیمارستان مواجه هستند که موجب سرگردانی این بیماران برای تهیه دارو شده است.

کمبود داروی دسفرال باعث سرگردانی تالاسمی ها شده است
 محمدرضا مشهدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بیماران و حتی مدیر این بیمارستان گزارشهای زیادی در مورد کمبود این دارو ارائه کردهاند و از مسئولان سلامت خواسته اند که در صدد رفع این مشکل باشند.

مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران تصریح کرد: این بیماران برای تهیه داروی خود بارها به انجمن مراجعه کرده اند و تا پس از تائید این انجمن بتوانند داروهای خود را از داروخانه 13 آبان تهیه کنند اما متاسفانه این داروخانه نیز به علت کمبود این دارو ، داروها را به صورت سهمیه بندی به بیماران ارائه می کند.

مشهدی گفت: داروخانه 13 آبان نیز داروهای دسفرال بیماران تالاسمی را به صورتی که باید برای به هر نفر 100 ویال ارائه کنند اما با ایجاد سهمیه بندی دارو ، به هر بیمار فقط 60 ویال دارو می دهند.

وی تاکید کرد: عدم استفاده به موقع بیماران تالاسمی از داروهای خود باعث ایجاد عوارض ناشی از این بیماری می شوند بنابراین مصرف این داروها به صورت مستمر و در زمان مناسب ، ضرورت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha