قطار خط یك متروی تهران یكشنبه شب در خط یك به سمت كهریزك دچار نقص فنی شد و مسافران به ناچار در داخل تونل پیاده شدند.

سلامت نیوز: قطار خط یك متروی تهران یكشنبه شب در خط یك به سمت كهریزك دچار نقص فنی شد و مسافران به ناچار در داخل تونل پیاده شدند.

نقص فنی قطار خط یك متروی تهران دریكشنبه شب، باعث شد قطاری كه می رفت تا مردم را درشب عید به مقصد برساند، به سوژه یی برای رسانه ها بدل شود. براساس این گزارش، این قطار كه از تجریش عازم كهریزك بود، پس از گذشتن از ایستگاه سعدی، در بین راه متوقف و چراغ های داخل مترو خاموش شدند. این امر باعث شد تا مردم وحشت زده داخل قطار اقدام به شكستن شیشه قطار كنند و از قطار خارج شوند. به گفته شاهدان عینی، این قطار هیچ پنجره قابل باز شدنی نداشت و تماس های مردم محبوس شده درقطار با مسوولان مترو و آتش نشانی بی نتیجه بود. به گزارش «ایسنا» مسافرانی كه در تونل گیر كرده بودند پس از طی مسافت 10 دقیقه یی در مسیری تاریك، به سكوی ایستگاه امام خمینی(ره) رسیدند و در بین راه شاهد بودند كه ماموران آتش نشانی تازه در حالت عزیمت به سمت قطار هستند.
    احسان مقدم، مدیرارتباطات و روابط عمومی شركت مترو در گفت وگو با روزنامه اعتماد در مورد این حادثه گفت: دراین حادثه، قطار به دلیل نقص فنی افت فشار هوای قطار، چند دقیقه یی متوقف شده، راننده قطار به مردم اطمینان می دهد كه تا چند دقیقه بعد قطار به راه خود ادامه می دهد و مشكلی نیست. وی ادامه داد: ولی دراین میان عده قلیلی از مسافران شروع به داد وفریاد و متشنج كردن فضا كرده بودند و درنهایت پس از چند دقیقه در قطار را می شكنند و پیاده به سمت ایستگاه امام خمینی (ره) حركت می كنند. اما مقدم درتوضیح علت توقف یك ساعته قطار یادشده گفت: این مشكل، مساله عجیب و خاصی نیست و دركمتر از پنج دقیقه حل می شود، ولی زمانی كه مردم وارد تونل شدند، به دلیل احتمال خطر برق گرفتگی، مجبور به قطع برق خط شدیم تا مردم داخل تونل تخلیه شوند. این فرآیند حدود یك ساعت به طول انجامید و با روشن شدن مجدد برق، قطار دوباره توانست به حركت خود ادامه دهد. مدیرارتباطات و روابط عمومی شركت مترو درمورد دلیل تاخیر پرسنل آتش نشانی گفت: از آنجا كه حادثه خاصی رخ نداده بود، دلیلی نداشت كه با آتش نشانی تماس بگیریم، فكر می كنم مردم با آنها تماس گرفته اند. وی درپاسخ به این سوال كه آیا واقعا مترو این آمادگی را دارد كه درصورت بروز حادثه یی جدی، به موقع وارد عمل شود و جان شهروندان را نجات دهد گفت: دراین مورد نباید شك كنید. نیروهای ما برای این گونه موارد آموزش های كافی دیده اند و آماده اند تا درصورت بروز هرگونه حادثه احتمالی با قطع برق، وارد تونل های مترو شده و مردم را در كوتاه ترین زمان ممكن از تونل ها خارج كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha