نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از نحوه برگزاری آزمون جامع پزشکی، گفت: در گذشته این آزمون به صورت سراسری برگزار می‌شد اما امسال این آزمون در 10 نقطه از کشور با سوال‌های متفاوت برگزار شد.

سلامت نیوز: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از نحوه برگزاری آزمون جامع پزشکی، گفت: در گذشته این آزمون به صورت سراسری برگزار می‌شد اما امسال این آزمون در 10 نقطه از کشور با سوال‌های متفاوت برگزار شد.

عبدالرحمان رستمیان در گفت وگو با خانه ملت،‌ با بیان اینکه طی روزهای اخیر برگزاری آزمون جامع پزشکی در کشور موجی از اعتراضات را بر جای گذاشته است،‌ افزود: این آزمون برای مشخص شدن میزان کسب مهارت‌ها است و سکویی برای بالا رفتن دانشجویان به مقاطع بالاتر است که در گذشته به صورت سراسری برگزار می‌شد اما امسال این آزمون در 10 نقطه از کشور با سوال‌های متفاوت برگزار شده است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد: آزمون جامع پزشکی در کشور برای گروه پزشکی از اهمیت بی‌شماری برخوردار است و اگر کسی در دوران تحصیل خود نتواند مهارت‌های علمی لازم را به دست آورد نمی‌تواند وارد عرصه پزشکی شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ با تاکید بر ضرورت برگزاری سراسری آزمون جامع پزشکی در کشور، تصریح کرد: این آزمون دارای نقاط مثبت زیادی بود به گونه‌ای که اگر دانشگاه‌های پزشکی در طول این مدت ضعیف عمل کرده‌اند به دلیل برگزاری این امتحانات سراسری بتوانند سطح خود را به یک حداقل برسانند.

وی به بخش دیگری از معضلات برگزاری آزمون جامع پزشکی در 10 منطقه اشاره کرد و گفت: دانشجویان معترض بر این باورند که با برگزاری این چنینی آزمون جامع پزشکی برخی از دانشگاه‌های پزشکی برای آنکه بتوانند میزان مردودی‌های خود را کاهش دهند و به رتبه حداقلی در میزان نرم علمی دست یابند به دانشجویان مردودی خود نمره‌ اضافه می کنند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: با توجه به این مهم قرار است طی هفته آینده با دعوت از مسسئولان وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی برگزاری آزمون جامع پزشکی مورد بررسی قرار گیرد.

لازم به ذکر است،‌امتحان جامع علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی به منظور ارتقای سطح علمی علوم پایه و هماهنگی و یکنواختی کیفیت آموزش در تمامی دانشگاه ها براساس مصوبه ستاد عالی انقلاب فرهنگی و مصوبه گروه پزشکی شورای عالی برنامه ریزی انجام می پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha