یک مطالعه که به تازگی انجام شده است نشان می دهد که خطر ابتلا به حملات قلبی در افرادی که محل زندگی شان در نزدیکی خیابان های پر تردد و شلوغ قرار دارد، 38 درصد بیشتر است.

سلامت نیوز: یک مطالعه که به تازگی انجام شده است نشان می دهد که خطر ابتلا به حملات قلبی در افرادی که محل زندگی شان در نزدیکی خیابان های پر تردد و شلوغ قرار دارد، 38 درصد بیشتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، این مطالعه نشان می دهد که زندگی در کنار یک خیابان پر تردد به اندازه چاقی مفرط و یا سیگار کشیدن خطرناک است.

به گفته محققان، ذرات آلاینده ناشی از ترافیک در هوا در ابتلا به این حملات کشنده قلبی دست دارند.

مطالعه بر روی 107 هزار و 130 زن که متوسط سنی 60 سال داشتند نشان داد: خطر ابتلا به حملات کشنده قلبی در افرادی که خانه هایشان در فاصله 50 متری یک خیابان شلوغ قرار داشت تا 38 درصد بیشتر از افرادی بود که محل زندگی شان دست کم 500 متر از خیابان فاصله داشت.

این مطالعه نشان داد: این خطر در ازای هر 100 متری که فاصله محل زندگی به خیابان نزدیکتر باشد، 6 درصد افزایش می یابد.

محققان در جریان این مطالعه متوجه شدند که خطر مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب در میان افرادی که در نزدیکی یک خیابان شلوغ زندگی می کنند 24 درصد بیشتر است.

بر اساس برآورد سازمان حفاظت از محیط زیست، 35 میلیون نفر در آمریکا در سال 2009 در فاصله 300 متری یک خیابان اصلی زندگی می کردند و محل زندگی شمار بسیار بیشتری در سراسر جهان تقریبا در نزدیکی خیابان های اصلی است و این میزان هر روز در حال افزایش است.

پیش از این مطالعات افزایش جزئی را در خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب در افرادی که در نزدیکی خیابان های اصلی زندگی می کردند، نشان داده بودند.

به گزارش هلث، این مطالعه که در مجله Circulation منتشر شده است اولین مطالعه ای است که اثر زندگی در کنار خیابان های شلوغ را با خطر ابتلا به حمله قلبی ناگهانی بررسی کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha