رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: رشته ارتوپدی در حال حاضر در ایران جایگاه بسیار مناسبی دارد و همکاران ارتوپد با امتزاج علوم پایه و ارتوپدی پیچیده‌ترین اعمال جراحی را انجام می‌دهند.

سلامت نیوز: رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: رشته ارتوپدی در حال حاضر در ایران جایگاه بسیار مناسبی دارد و همکاران ارتوپد با امتزاج علوم پایه و ارتوپدی پیچیده‌ترین اعمال جراحی را انجام می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علیرضا زالی در بیست و دومین کنگره انجمن ارتوپدی ایران تصریح کرد: همکاران ارتوپد هر روز با دستیابی به یافته‌های جدید امتزاج بسیار خوب علوم پایه و ارتوپدی و شناخت عمیق بیولوژیک به رهیافت مناسبی در رشته ارتوپدی دست یافته‌اند.

به گفته رئیس سازمان نظام پزشکی، امروزه کمتر اقدامی در حوزه جراحی استخوان و آسیب‌شناسی در ایران وجود دارد که نتواند با دست‌های توانمند همکاران ارتوپد انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از رشته‌هایی که به سرعت توانست در بخش اعزام بیماران به خارج از کشور به خوداتکایی دست یابد رشته ارتوپدی بود که تمام این دستاوردها مزین به نام بزرگان ارتوپدی در سراسر کشور است.

زالی گفت: اساساً رشته ارتوپدی چه در زمان دستیاری و چه فوق‌تخصص، از نظر فیزیکی و نوع مواجهه با اختلالات استخوانی فی نفسه از سختی خاصی برخوردار است و معمولاً همکاران ارتوپدی از نظر فیزیکی با نوع متفاوتی از جراحی روبه‌رو هستند.

به گفته رئیس سازمان نظام پزشکی، امروز در عرصه ارتوپدی نوین و آشنایی همکاران جوان با این بخش، در جایگاه بسیار مناسبی قرار داریم و کمتر همکار ارتوپدی است که به بخش مسائل بیولوژیک استخوان و ترمیم بافت استخوان آشنا نباشد.

وی افزود: وقوف کامل همکاران ارتوپد به بخش‌های نوین ارتوپدی و مسائل جدیدی که در رشته بایومکانیک ارتوپدی وجود دارد باعث شده است بتوانیم به پیشرفت‌های زیادی در این عرصه دست یابیم و نهایت استفاده را از ظرفیت‌های موجود ببریم.

زالی درباره انجمن ارتوپدی ایران نیز خاطرنشان کرد: انجمن ارتوپدی ایران در کنار مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی در بحث ارتوپدی نوین مجموعه‌ای را پدید آورده است که هر ساله در انجمن ارتوپدی به آن پرداخته می‌شود و محورهای آن در همایش‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد که در وهله نخست، مسائل مبتلابه کشور است و در ثانی فرصتی مناسب است تا دستاوردهای ارتوپدی با همکاران مورد بحث قرار گیرد.

وی افزود: این همایش‌ها و سمپوزیوم‌ها در رشته ارتوپدی به شکلی صورت گرفته است که خواسته‌های نوین در بین همکاران صورت گرفته است.

زالی گفت: انجمن ارتوپدی از انجمن‌های پیشتاز در عرصه صیانت از حقوق همکاران ارتوپد است که در واقع از انجمن‌های پر کار و مبتنی بر نظم حرفه‌ای و با پیشینه قوی است که باعث شده همکاران ارتوپد بتوانند در کنار مسائل علمی، حقوق صنفی خود را نیز به روش‌های مختلف پیگیری کنند.

رئیس سازمان نظام پزشکی افزود: همکاران ارتوپد در ماه‌های اخیر مغموم از دست دادن شخصیتی بزرگ و تأثیرگذار در کشور یعنی دکتر شیخ‌الاسلام‌زاده هستند که اگر اغراق نکرده باشیم پدر ارتوپدی کشور هستند.

وی افزود: شیخ‌الاسلام‌زاده در سال‌های پیش و بعد از انقلاب اقدامات متمایزی در عرصه سلامت انجام داده‌اند و در کمتر جلسه‌ای است که از ایشان نامی برده نشود.

زالی تصریح کرد: او در واپسین روزهای عمر، همچنان نگران سلامتی مردم همچنین همکاران ارتوپد بود و به مسائل مردم توجه بسیاری می‌کردند تا جایی که در سال گذشته و در آخرین سال‌های عمر با دست‌هایی لرزان ولی پرتوان، نامه‌ای به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نوشت که در آن درباره بیمه، سلامت، سرانه، اقتصاد نوین سلامت و کم کردن از آلام مردم در سطور نامه مشخص بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha