سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
کد خبر: 123631

کمبود هر ماده مغذی یا ویتامین در بدن، عوارض متعددی برجا می گذارد که گاه جبران ناپذیر است.

سلامت نیوز: کمبود هر ماده مغذی یا ویتامین در بدن، عوارض متعددی برجا می گذارد که گاه جبران ناپذیر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان،به گفته متخصصان، باید به خطر کمبود سولفور در بدن و اثر آن بر سلامت، بیش از پیش توجه کرد. متاسفانه، این روزها بیشتر مردم بر این باورند که یک برنامه غذایی متعادل، تمام ویتامین ها و مواد معدنی طبیعی مورد نیاز بدن را تامین می کند. در حالی که استفاده از حشره کش در مزارع و ایجاد تغییرات ژنتیکی روی غذا، به طور چشم گیری کیفیت مواد غذایی و ارزش تغذیه ای آن را پایین آورده است.

آنچه برای پیش گیری از بروز سرطان، همواره توصیه می شود اجتناب از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی، مصرف زیاد مواد غذایی مملو از آنتی اکسیدان و مصرف مکمل هایی مانند ویتامین های C و D است اما نکته ای که تا حدی مغفول مانده، اهمیت گنجاندن سولفور در برنامه غذایی است.

این ماده معدنی طبیعی، وظیفه بازسازی و سم زدایی را برعهده دارد و به عنوان زمینه ساز برای استفاده از اسیدهای آمینه محسوب می شود.

به زبان ساده، برای پیش گیری ازسرطان باید مواد غذایی حاوی سولفور مانند میوه و سبزی  ارگانیک مصرف کرد.

به گزارش سایت «نیوزویک»،باید دانست که بسیاری از لوازم بهداشتی و مواد تمیزکننده منزل که حاوی مواد شیمیایی سمی است و همچنین محصولات غذایی صنعتی شده که حاوی مواد سرطان زاست، مانع از جذب سولفور و مواد مغذی طبیعی دیگر می شود.

به گفته متخصصان، برنامه غذایی با نیوترینت پایین و کربوهیدرات بالا، قرار گرفتن در معرض سموم محیطی و قرار نگرفتن در معرض نور خورشید، نقش مهمی در بروز بسیاری از بیماری ها از جمله حمله قلبی، دیابت، ناراحتی گوارشی، آلزایمر و اوتیسم دارد. میزان متناسب سولفور نقش مهمی در بازسازی سلولی و اکسیژن رسانی به اندام های مختلف بدن دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha