عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس از تشدید مجازات مقابله با قطع درختان خبرداد.

سلامت نیوز: عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس از تشدید مجازات مقابله با قطع درختان خبرداد.

کمال‌الدین پیرموذن در گفت وگو با پانا از تشکیل جلسه فراکسیون محیط زیست مجلس برای بررسی چرایی قطع بی‌رویه درختان در حاشیه کلانشهر تهران و همچنین تغییر کاربری پارک‌ها و فضای سبز شهری در پایتخت خبر داد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه جلسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس هفته آینده با حضور مسئولان مربوطه و برخی نمایندگان برگزار خواهد شد٬ افزود: چهارشنبه هفته آینده(30 مهرماه) جلسه فراکسیون محیط زیست مجلس برای بررسی موضوعاتی چون چرایی آتش‌سوزی اخیر در جنگل‌ها، خشک‌شدن تالاب‌ها، آلودگی دریای خزر و شکار حیات وحش تشکیل خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با انتقاد از قطع بی‌رویه درختان در حاشیه تهران و همچنین تغییر کاربری برخی بوستان‌ها در پایتخت از جمله بوستان مادر و ولایت٬ تصریح کرد: برای مقابله با تغییر کاربری محیط زیست و همچنین جلوگیری از قطع درختان قرار است تشدید مجازات‌ها با تعامل دولت و مجلس وضع شود.

وی با بیان اینکه درختان موجود در حاشیه شهرها امانتی است برای تضمین سلامت افراد٬ گفت: متاسفانه برخی افراد سودجو با قطع درختان کسب و کار تازه‌ای برای خود رقم زده‌اند که باید با تصویب قوانین کارآمد و همچنین تشدید نظارت‌ها اجازه فعالیت را از‌ آن‌ها سلب کنیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با تاکید بر اینکه افراد باید بدانند که تعرض به منابع طبیعی کشور از این پس برایشان گران تمام خواهد شد٬ افزود: متاسفانه خلاء قانونی در برخورد با متعرضان به منایع طبیعی به افزایش انگیزه آنان برای سوداگری منجر شده است.

وی با تاکید بر اینکه فراکسیون محیط زیست در تلاش برای وضع قوانین منسجم برای مقابله با هر نوع تغییر کاربری در ابعاد کوچک و بزرگ است٬ تصریح کرد: با تشدید قوانین و وضع مجازات‌های سنگین برای کسانی که قصد تعرض به حریم درختان را دارند، بی‌شک تمایل افراد برای سوء ‌استفاده از محیط زیست و مراتع طبیعی کاهش خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha