او یک خانم 25ساله بود که با اصول مادری به اندازه کافی آشنا بود. اولین کودک او 14 ماهه بود که دومین فرزندش به دنیا آمد. او انتظار هیچ تغییر واقعی در زندگی صمیمی خود با همسرش را پیش بینی نکرده بود...

5 راز برای زندگی توام با عشق حتی بعد از ورود فرزند به زندگی

ه نظر او آمدن بچه در زندگی ، یک تغییر موقت ایجاد می کرد که بعدها به طور تدریجی به روال قبلی بازگشت می کرد. ولی بعد از مدتی متوجه تغییرات زیادی شد، احساس خستگی ، استرس و هرج و مرج در تمام ابعاد زندگی. کم کم به این نتیجه رسید که شایعات مربوط به نقش تخریبی فرزند در روابط زناشویی ، چندان هم بی ربط نیست!

به گزارش گروه ترجمه خبر سلامت نیوز، به مرور که تعداد فرزندان بیشتر می شوند ، دگرگونی اساسی در اشتیاق و طراوت اولیه زناشویی رخ خواهد داد و تعادلات دچار تغییر می شود. زن و شوهر تبدیل به ستون خانه شده و در عوض خانه تبدیل به شهر اسباب بازی می شود.یعنی آن فضای دنج و خلوت و دوست داشتنی دونفره دیگر وجود نخواهد داشت. معمولا زمانی که دومین فرزند به دنیا می آید ، فرزند اول به قدر کافی بزرگ شده که بتواند در بعضی موارد مستقل عمل کند و حتی دستگیر پدر و مادر باشد. اما پرستاری از نوزاد به اندازه کافی وقت گیر خواهد بود.  و در نهایت مواجه با تغییرات اجتناب ناپذیر است. به طور متوسط ، والدین تنها 20 دقیقه در هفته فرصت با هم بودن را خواهند داشت. و برای غلبه بر این تغییر ناخواسته ، باید بتوان روش های جدیدی را خلق کرد تا زندگی همچنان برای زوجین لذت بخش بماند.

تعریف جدید از رابطه: شاید نتوان رابطه زناشویی خود را مثل قبل ادامه داد. ولی در هر حال باید به گونه ای جدید و سازگار با محیط خلق شده، این رابطه را در قالب فعالیتی جدید و دوست داشتنی دو طرف حفظ نمود.

ارتباط مجدد: مرتبا راجع به کودکان و مسائل آنها باهم صحبت نکنید. شاید این موضوع جالب و جذاب باشد، اما از آن اجتناب کنید. زمانی را اختصاص دهید که تنها راجع به خود صحبت کنید.

خلاق باشید: می توانید برای 1 یا 2 ساعت ، کو دک خود را برای پیاده روی با پرستار راهنمایی کنید و در عوض این مدت را با همسر خود به دلخواه سپری کنید.

خودجوش باشید: منتظر نباشید که فرصت ها به سراغ شما بیایند بلکه خود فرصت ها را خلق کنید.

واقع بین باشید: از بیان این شکاف در ارتباط نترسید.ممکن است جسم شما پافشاری کند. برطرف کردن این سوال تنش زا اولین گام مثبت برای ایجاد یک هماهنگی اساسی در ادامه  زندگی است.

رعایت این موارد سبب می شود که به تدریج بتوانید با تک تک این نقش های جدید در زندگی کنار آمده و علاقه اصلی خود را نیز از دست ندهید. یعنی عاشقی تمام عیار باقی بمانید. ارتباطی جدید خلق کنید و به نیاز ها پاسخ دهید. مهم حفظ روابط صمیمی و عاشقانه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha