دبیر علمی همایش بین‌المللی تکنولوژی ملکولی بیوتکنولوژی گفت: مرگ سلولی در شرایط فیزیولوژیک و بیماری‌ها، بقای سلول‌ها و ژن‌درمانی در کشور بررسی شد.

سلامت نیوز: دبیر علمی همایش بین‌المللی تکنولوژی ملکولی بیوتکنولوژی گفت: مرگ سلولی در شرایط فیزیولوژیک و بیماری‌ها، بقای سلول‌ها و ژن‌درمانی در کشور بررسی شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، نادر مقصودی در چهارمین همایش بین‌المللی تکنولوژی مولکولی بیوتکنولوژی که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد گفت: در این همایش 21 سخنرانی در زمینه های مختلف زیست فناوری و استراتژی های دارویی و درمانی از سوی 17 استاد برجسته از دانشگاه های معتبر خارجی انگلیس، فرانسه، سوئیس، آمریکا، بلژیک و ترکیه و همچنین چهار استاد برجسته داخلی در این همایش ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری این همایش فرصت مناسبی برای دستیابی به آخرین یافته‌های ارزشمند علمی و تبادل تجربیات اساتید، متخصصان و محققان داخلی در زمینه صنایع بیوتکنولوژی و دارویی است.

مقصودی گفت: موضوعاتی مانند مرگ سلولی در شرایط فیزیولوژیک و بیماریها، نقش میتوکندری در فرایند مرگ و بقای سلولها ،اهمیت مسیرهای سیگنال داخل سلولی در طراحی داروها، ژن درمانی و رویکردهای متفاوت آن ، درمانهای هدفمند ملکولی در بدخیمی‌ها ، بیماریهای ویروسی و بیماریهای نورودژنراتیو به عنوان محورهای مورد بحث در این گردهمایی مطرح می‌شود.

عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات نوروبیولوژی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: کاربردی کردن دانش سلولی مولکولی در علوم بیوتکنولوژی و طراحی داروها به بحث گذاشته می شود. این همایش با همکاری مراکز تحقیقاتی نوروبیولوژی وعلوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، انجمن مرگ سلولی ایران و انجمن بین المللی مرگ سلولی ارایه می شود.

مقصودی گفت: این همایش دارای امتیاز بازآموزی برای مشمولان آموزش مداوم داروسازان، پزشکان و متخصصین رشته های بیوتکنولوژی دارویی، بیوتکنولوژی پزشکی، فرآورده های بیولوژیک، ژنتیک پزشکی، شیمی دارویی، فیزیولوژی، فارماکولوژی، علوم اعصاب، ویروس شناسی و سم شناسی است.

وی ادامه داد: همچنین در این همایش که در روزهای 22 تا 24مهرماه در تالار امام خمینی (ره) دانشگاه شهید بهشتی برپا است روش های درمانی جدید ارائه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha