دبیر علمی سی‌ویکمین کنگره سالیانه انجمن روانپزشکان ایران: افسردگی و اختلالات دو قطبی با اختلالات اضطرابی و مصرف مواد مخدر همراه است.

سلامت نیوز: دبیر علمی سی‌ویکمین کنگره سالیانه انجمن روانپزشکان ایران: افسردگی و اختلالات دو قطبی با اختلالات اضطرابی و مصرف مواد مخدر همراه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، کنگره سالیانه انجمن روانپزشکان ایران با محوریت بررسی اختلالات خلقی 22 تا 25 مهر سال جاری در سالن دکتر غرضی بیمارستان میلاد برگزار می‌شود.

سید مهدی صمیمی اردستانی دبیر علمی این کنگره هدف از انتخاب اختلالات خلقی به عنوان محور اصلی کنگره شیوع این اختلال عنوان کرد و افزود: اختلالات خلقی معمولاً در قالب دو اختلال افسردگی و اختلالات دو قطبی خود را نشان می‌دهد.

به گفته وی در این کنگره به بررسی ابعاد مختلف اختلالات خلقی مانند اپیدمیولوژی، روش‌های تشخیص و درمان‌های دارویی و غیردارویی این اختلالات در کنار انواع روان‌درمانی‌ها خواهیم پرداخت.

دبیر علمی سی‌ویکمین کنگره سالیانه انجمن روانپزشکان ایران گفت: از آنجا که افسردگی و اختلالات دو قطبی با اختلالات اضطرابی و مصرف مواد مخدر همراه است در این کنگره شیوه‌های نوین درمانی این قبیل اختلالات نیز ارائه خواهد شد.

وی افزود: در این 4 روز سخنرانان مختلفی از کشورهای جهان به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

وی تصریح کرد: محمدتقی یاسمی که در ژنو و سازمان جهانی بهداشت به فعالیت مشغول است یکی از سخنرانان اصلی کنگره هستند.

همچنین سید نصیر قائمی از استادان دانشگاه تافت آمریکا، شاهرخ سردارپور گودرزی از استرالیا دیگر سخنرانان این کنگره را تشکیل می‌دهند.

وی گفت: در این کنگره پژوهش‌های گروهی را به صورت سمپوزیوم برگزار می‌کنیم و مقالاتی را که به صورت انفرادی ارسال شده است در قالب پوستر ارائه خواهیم داد.

صمیمی اردستانی خاطرنشان کرد: مخاطبان این کنگره را به طور عمده روانپزشکان تشکیل می‌دهند اما پزشکان عمومی، متخصصان مغز و اعصاب، جراحان اعصاب و روانشناسان در تمامی مقاطع تحصیلی جزو مخاطبان این کنگره هستند. همچنین طی برپایی این کنگره نمایشگاه محصولات دارویی از سوی شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده دارو برگزار خواهد شد که این شرکت‌ها محصولات جدید خود و دیگر داروهایی را که برای درمان‌های بیماری‌های اعصاب مورد استفاده پزشکان قرار می‌گیرد در معرض نمایش می‌گذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha