سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
کد خبر: 123660

یک متخصص تغذیه ساندویچ تخم مرغ را به دلیل انرژی‌زا بودن آن بهترین تغذیه برای زنگ تفریح دانش آموزان عنوان کرد.

خوراکی‌های انرژی‌زا برای زنگ تفریح دانش آموزان

سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه ساندویچ تخم مرغ را به دلیل انرژی‌زا بودن آن بهترین تغذیه برای زنگ تفریح دانش آموزان عنوان کرد.

دکتر یحیی پاسدار در گفت‌وگو با ایسنا، توصیه کرد که والدین تغذیه زنگ تفریح دانش‌آموزان را از غذاهای خانگی و میوه‌ها تهیه کنند.

این متخصص تغذیه ساندویچ سرد را که از مواد سالم تهیه شده و نیز ساندویچ تخم مرغ را به دلیل انرژی‌زایی آن، بهترین تغذیه برای زنگ تفریح دانش آموزان عنوان کرد و گفت: والدین تا حد امکان از دادن ساندویچ سوسیس، کالباس، همبرگر و فلافل به دانش آموزان خودداری کنند، مگر در مواردی که نسبت به سالم بودن آن اطمینان داشته باشند.

پاسدار اظهار کرد: در کنار ساندویچ، میوه‌ها نیز باید در تغذیه زنگ تفریح دانش آموزان لحاظ شود و بهتر است این میوه‌ها به صورت خرد شده باشد تا میل و رغبت دانش آموزان برای مصرف آن را افزایش دهد. میوه‌هایی مانند سیب، هلو، شلیل، گلابی، موز و انگور برای کودکان بسیار انرژی‌زا هستند.

وی در مورد نوشیدنی مناسب برای دانش‌آموزان در مدرسه نیز گفت: والدین حتما شیر را برای دانش‌آموزان تهیه کرده و سعی کنند به جای آبمیوه‌هایی که از اسانس در تولید آنها استفاده شده، آبمیوه طبیعی به فرزندان خود بدهند.

پاسدار مصرف چیپس و پفک به دلیل وجود اسیدهای چرب ترانس که ریسک ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش می‌دهد، برای دانش آموزان زیان آور دانست و توصیه کرد: والدین باید دانش آموزان را نسبت به مضرات استفاده از این نوع مواد خوراکی آگاه کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص بوفه‌های مدارس نیز تاکید کرد: نباید به بوفه مدارس به شکل یک واحد درآمدزا نگاه شود، بلکه این واحد باید به عنوان یک واحد کمک تغذیه برای دانش آموزان عمل کرده و مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت دانش آموزان را فراهم کند.

وی تصریح کرد: در همین راستا و به منظور حفظ سلامت دانش آموزان نظارت جدی باید بر روی بوفه مدارس صورت گیرد تا مواد خوراکی که استاندارد بوده و برای سلامت دانش آموزان مفید هستند در آنجا عرضه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha