سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶
کد خبر: 123664

رییس انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران گفت: روش های مختلف غیر جراحی برای درمان آرتروز ارایه می شود اما بهترین راه درمان تعویض مفصل فرسوده است.

سلامت نیوز: رییس انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران گفت: روش های مختلف غیر جراحی برای درمان آرتروز ارایه می شود اما بهترین راه درمان تعویض مفصل فرسوده است.

غلامعلی عکاشه روز سه شنبه در حاشیه بیست و دومین کنگره بین المللی جراحان ارتوپدی ایران به ایرنا اظهار کرد: تجربه نشان می دهد استفاده از روش های غیر جراحی برای درمان آرتروز نسبت به عمل جراحی، با موفقیت کمتری همراه است.

وی افزود: زمانی که مفصلی تا حدی فرسوده می شود که غضروف های آن از بین رفته است بهترین راه درمان، تعویض مفصل فرسوده است، البته روش هایی مانند ورزش کردن و یا مصرف دارو هم وجود دارد اما بهترین روش عمل جراحی است.

متخصص ارتوپدی با بیان اینکه تلاش می شود تعویض مفصل در سنین متوسط رو به بالا انجام شود گفت: در روش تعویض مفصل غضروف های تخریب شده برداشته و مفصل و غضروف مصنوعی جایگزین می شود.

وی افزود: در واقع آرتروز یکی از مشکلاتی است که جامعه امروزی را درگیر کرده است و راه های متعددی برای درمان آن در ایران و جهان وجود دارد.

عکاشه اظهار کرد: همچنین حوادث رانندگی، عوامل غیرطبیعی و صدمات ناشی از آنها یکی از بزرگترین معضلات کنونی جامعه است که علاوه بر مرگ و میر موجب بروز صدمه به فرد می شود.

وی ادامه داد: در تلاشیم در بیست و دومین کنگره بین المللی جراحان ارتوپدی برنامه هایی ارایه دهیم تا در صورت بروز حادثه رانندگی صدمات کمتری متوجه افراد شود.

وی درباره هزینه تعویض مفصل گفت: هزینه تعویض مفصل در تمام دنیا بالا است زیرا تولید مفصل مصنوعی ( پروتز) بنا به جنس فلز، علم ساختن آن و علم پزشک بسیار بالا است، با توجه به تعرفه های پزشکی در ایران هزینه تعویض مفصل با هزینه بیمارستان و جراح تقریبا برابر می شود.

عکاشه در ادامه سخنانش به توان ایران در علم ارتوپدی اشاره کرد و افزود: ایران در زمینه جراحی ارتوپدی در منطقه حرف اول را می زند و جزو چند کشور اول در دنیا است.

وی گفت: وسعت کشور و گوناگونی بیماران موجب شد تا ایران در زمینه علم ارتوپدی پیشرفت های خوبی داشته باشد و تمرکز درمان در شهرهای بزرگ موجب بالا رفتن تجربه جراحان شده است تا حدی که همواره متخصصان ایرانی در محافل عمومی و علمی ارتوپدی حرفی برای گفتن دارند.

بیست و دومین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران 21 تا 25 مهر ماه در سالن همایش های بین المللی برج میلاد برپا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha