مدیرعامل شرکت بیمه سلامت کشور گفت: با مکلف شدن به تحت پوشش بیمه‌ای قرار دادن هر بیمه نشده‌ای در کشور، تاکنون حدود 6 میلیون و 200 هزار نفر از 10 میلیون نفر فاقد پوشش بیمه‌ای، زیر پوشش بیمه همگانی قرار گرفتند.

سلامت نیوز: مدیرعامل شرکت بیمه سلامت کشور گفت: با مکلف شدن به تحت پوشش بیمه‌ای قرار دادن هر بیمه نشده‌ای در کشور، تاکنون حدود 6 میلیون و 200 هزار نفر از 10 میلیون نفر فاقد پوشش بیمه‌ای، زیر پوشش بیمه همگانی قرار گرفتند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، انوشیروان محسنی‌بندپی، ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بیمه سلامت استان خوزستان، اظهار کرد: سلامت یک نعمت خدادادی است که بشر همه امکانات خود را به کار گرفت تا سلامت را حفظ کند و آن را ارتقاء بخشد.

وی با بیان اینکه برگ زرین افتخارات نظام در بخش سلامت به نظر پررنگ‌تر از سایر بخش‌ها بوده است، افزود: پس از انقلاب اسلامی با تلاش همه دست‌اندرکاران نظام سلامت شاهد ارتقا شایانی در این بخش بوده‌ایم که کاهش مرگ و میر کودکان زیر یک سال، کاهش مرگ و میر مادران و تربیت نیروهای متخصص از دستاوردهای این بخش است.

محسنی‌بندپی گفت: چالش‌هایی نیز در این بخش وجود دارد که فراگیر نبودن تحت پوشش بیمه برای همه آحاد جامعه به دلیل پایین بودن تعرفه خدمات پزشکی از جمله ایرادات در این بخش است؛ همچنین افزایش روز به روز پرداختی از جیب مردم و نبود شرایط لازم برای نگهداشت نیروهای متخصص از دیگر چالش‌ها بوده است.

مدیرعامل شرکت بیمه سلامت کشور ادامه داد: در جمهوری اسلامی شرایطی فراهم شد که با رای همه مردم و با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، نگاه به سلامت رونق یابد؛ پرداخت هزینه‌های بالا در بخش سلامت از مهم‌ترین مشکلاتی بوده است که مردم در سفرهای رییس جمهور به استان‌ها مطرح کرده بودند، لذا رییس جمهور تکلیف کرد که هر بیمه نشده‌ای در کشور زیر پوشش بیمه درآید.

وی یادآور شد: در این راستا سکونت‌گاه‌هایی غیر رسمی مورد پژوهش قرار گرفت که مشخص شد در کشور حدود هفت تا 10 میلیون نفر فاقد پوشش بیمه‌ای هستند که تاکنون حدود 6 میلیون و 200 هزار نفر از این افراد تحت پوشش بیمه همگانی قرار گرفتند.

محسنی‌بندپی تصریح کرد: در دومین اقدام طرح تحول سلامت کشور که از تاریخ 15 اردیبهشت ماه آغاز شد، بیمه در وهله نخست، در یک هماهنگی و تعامل خوب با علوم پزشکی، در خصوص افزایش 45 درصدی تعرفه‌ها به توافق رسید.

این مقام مسئول افزود: دیگر اینکه مقرر شد پزشک در یک بیمارستان دولتی کار کند و شاهد از بین رفتن پدیده شوم اضافه دریافتی شدیم.

وی گفت: بیمه به مرور با افزایش بسته‌های خدماتی دیگر مانند فراهم‌آوری شرایط برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و رایگان کردن زایمان طبیعی، توانست شرایطی را فراهم آورد که پرداخت از جیب مردم به زیر 10 درصد برسد.

مدیرعامل شرکت بیمه سلامت کشور با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید منابع مالی به بخش سلامت و بیمه اولویت داده شده است، خاطرنشان کرد: استان خوزستان به دلیل وجود شرایط خاص به عنوان استان پایلوت برای ارائه خدمات نوین سلامت در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha