معاون درمان سازمان تامین اجتماعی از تحت پوشش قرار گرفتن 300 خدمت جدید درمانی و خدمات درمانی سلامت نگر توسط این سازمان خبر داد.

سلامت نیوز: معاون درمان سازمان تامین اجتماعی از تحت پوشش قرار گرفتن 300 خدمت جدید درمانی و خدمات درمانی سلامت نگر توسط این سازمان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر «محمدعلی همتی» گفت: با بازنگری کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت، علاوه بر خدمات درمانی، خدمات با دیدگاه سلامت نگر مانند خدمات پزشکی اجتماعی، تغذیه و روان درمانی تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

وی افزود: تحت پوشش قرار دادن خدمات جدید و تغییر نگرش سازمان های بیمه گر از نتایج اصلاح کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت است و سازمان تامین اجتماعی نیز به سمت پیشگیری از بیماری و تسری سلامت در جامعه پیش می رود.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی افزود: یکهزار و 700 خدمت درمانی که فاقد تعرفه بود، با اصلاح کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت تعرفه گذاری شده است.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی برای اجرای طرح تحول سلامت یکهزار و 200 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته و این بودجه از طریق منابع مالی در این سازمان تامین شده است.

همتی تصریح کرد: بازنگری کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت برای سازمان های بیمه گر بار مالی به دنبال دارد، اما با وجود تحمیل هزینه، خدمات درمانی مناسبی را برای عموم مردم و بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی ارائه می کند.

وی با بیان اینکه قرار است بزودی طرح تحول سلامت در 72 بیمارستان سازمان تامین اجتماعی اجرا شود، افزود: در تیر سال جاری پرونده های بستری پرداخت شده به مراکز دانشگاهی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته شش درصد رشد داشته و مراجعان ما به مراکز دانشگاهی بیشتر شده است.

همتی گفت: در کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت، تعداد «k» متفاوت حذف شده و فقط یک «k» خواهیم داشت که با این تغییر روند نظارت بر اجرای دقیق تر تعرفه ها بیشتر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha