سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت عربستان، هیچ موردی از ابتدا به ابولا را گزارش نکرده است. همچنین دستگاه تب‌سنج لیزری در فرودگاه مشهد برای تشخیص بیماری ابولا و کرونا استفاده خواهد شد.

سلات نیوز: رییس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت عربستان، هیچ موردی از ابتدا به ابولا را گزارش نکرده است. همچنین دستگاه تب‌سنج لیزری در فرودگاه مشهد برای تشخیص بیماری ابولا و کرونا استفاده خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سیدعلی مرعشی حال عمومی حجاج را خوب توصیه کرد و گفت: هیچ بیماری فراگیری در میان حجاج مشاهده نشده است.

رییس مرکز پزشکی حج در این‌باره عنوان کرد که این یک روند همیشگی است و وزارت بهداشت در جهت حفظ سلامت مردم اقداماتی را در مبادی ورودی انجام می‌دهد.

وی افزود: علاوه بر این، توصیه‌هایی نیز به مسافران ارائه می‌شود تا در صورت داشتن علائم بیماری، از روش پیگیری درمان آن‌ مطلع شوند.

در این راستا؛ محمدجعفر صادقی مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت خراسان رضوی نیز از بهره‌گیری از دستگاه تب‌سنج لیزری در فرودگاه مشهد برای تشخیص بیماری ابولا و کرونا خبر داد.

به گزارش سازمان حج، در اواخر و همچنین سال موضوع بیماری کرونا نیز مطرح شد که ظاهرا وضعیتی موسمی داشت و از ۱۹ تیرماه تاکنون هیچ بیمار مبتلا به کرونا در عربستان مشاهده نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha