سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳
کد خبر: 123690

یک شهروند سودانی کارمند سازمان ملل که هفته گذشته، به خاطر ابتلا به بیماری مهلک ابولا از لیبریا برای درمان به آلمان منتقل شده بود، دیشب (دوشنبه شب) در بیمارستان شهر لایبزیک درگذشت.

سلامت نیوز: یک شهروند سودانی کارمند سازمان ملل که هفته گذشته، به خاطر ابتلا به بیماری مهلک ابولا از لیبریا برای درمان به آلمان منتقل شده بود، دیشب (دوشنبه شب) در بیمارستان شهر لایبزیک درگذشت.

مسوولان بیمارستان محل مداوای این بیمار مبتلا به ابولا با صدور اعلامیه، تاکید کردند که برغم تلاش های انجام شده برای مداوای بیمار ، تلاش کادر تخصصی بیمارستان نتیجه ای به همراه نداشته و بیمار فوت کرده است.

بر اساس اعلام مسولان بیمارستان لایپزیک، شهروند 56 ساله سودانی مبتلا به ابولا در بخش ویژه ای در این بیمارستان نگهداری می شده و کادر درمانی متخصص و آموزش دیده برای درمان این بیمار برای نجات وی همه تلاش خود را انجام داده است.

دو بیمار دیگر مبتلا به ابولا در شهرهای فرانکفورت و هامبورگ آلمان همچنان تحت درمان قرار دارند.

بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی، تاکنون حدود هشت هزار و 400 نفر به ویروس ابولا مبتلا شده اند که بیش از چهارهزار نفر از این آنها جان باخته اند.

شهروندان کشورهای غرب آفریقا از جمله لیبریا، گینه و سیرالئون از نظر ابتلا به این بیماری شرایط وخیمی دارند و مسولان بهداشت و درمان آلمان، به رغم اتخاذ تدابیر شدید بهداشتی و درمانی در این کشور، در باره ورود ویروس این بیماری به داخل کشور توسط آوارگان آفریقایی و متقاضیان پناهندگی از این کشورها نگران هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha