یك متخصص اطفال اظهار داشت: کودکانی که از شیرمادر تغذیه می‌کنند، کمتر به بیماری وبا مبتلا می شوند؛ چرا که شیرمادر با هیچ آلودگی در تماس نخواهد بود.

دکتر حورا داوری متخصص اطفال در گفت وگو با ایسنا، با بیان این مطلب افزود: مهمترین نشانه‌های وبا شامل تهوع، دل درد، دل پیچه، تب و نیز گودی دور چشم و همچنین تکرر دفع مدفوع و ادرار است كه در اثر تماس دست آلوده با دهان و مصرف سبزیجات و آب آلوده همچنین خوردن غذاهایی که حشرات بر روی آنها نشسته باشند، این بیماری به وجود می‌آید.

وی در خصوص مصرف سبزیجات گفت: با وجود این که مصرف سبزیجات آلوده برای فرد نیز بسیار مضر است اما مصرف سبزیجات تمیز و نیز پخته برای پیشگیری و درمان بیماری بسیار توصیه می‌شود.

دکتر داوری درباره درمان این بیماری اظهار داشت: به دلیل این که افراد مبتلا به وبا، آب و املاح بسیاری از دست داده و نیز خطرات جدی برای فرد به وجود می‌آورند درمان آن بسیار مهم است. بنابراین در این زمینه مصرف مایعات استریل و جوشیده و دوغ بسیار ضروری است.

وی در ادامه تاكید كرد: در مواقعی که ممکن است بیماری فرد با استفراغ همراه باشد درمان‌های غیرخوارکی توصیه می‌شود.

این متخصص اطفال در پایان خاطرنشان کرد: وبا بیماری مزمنی است که بیشتر در نواحی گرم به دلیل کثرت رشد و تکثیر میکروب‌ها و در تمام سنین دیده می‌شود اما در نوزادان کمتر از شش ماه به دلیل این که کودک تنها از شیر مادر تغذیه می‌کند کمتر این بیماری اتفاق می‌افتد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha