عضو هیات علمی دانشگاه تهران اظهار كرد: اتاق فكر سلامت می‌تواند با آینده پژوهی و تمركز بر نقشه جامع علمی كشور در حوزه سلامت، سناریوهای ممكن در آینده را پیش بینی تا در صورت بروز مشكل، راهكارهای مناسب ارائه كند.

دكتر اشتریان،‌عضو هیات علمی دانشگاه تهران طی نشستی در اتاق فكر سلامت یكی از مشكلات اتاق فكر و كانون‌های تفكر كشور را عدم آشنایی كارفرمایان واحدها، جهت در میان گذاشتن مشكلات خود عنوان كرد.

وی ضمن تقدیر از ایده تاسیس اتاق فكر سلامت، اقدام جهاد دانشگاهی در راه اندازی اتاق فكر سلامت را، جایگاهی مناسب برای رسیدن به یك جمع بندی مشترك در خصوص پارادایم توسعه پایدار در سلامت برشمرد و گفت: اتاق فكر سلامت می‌تواند با ایجاد فرهنگ به تقویت و سامان دهی دانش در همه سطوح پرداخته و با توجه به پیچیدگی‌های موجود راه كارهای مناسب پیشنهاد دهد.

علی اصغر هدایتی، رییس جهاد دانشگاهی علوم پزشكی شهید بهشتی و مسئول اتاق فكر سلامت نیز به فعالیت‌های اتاق فكر سلامت و بانك ایده سلامت اشاره كرد و گفت: این واحد امیدوار است بتواند در عرصه ارتقای سلامت تاثیر گذار بوده و در طرحی جامع در حوزه فرهنگ مشوق كار بین بخشی نهادهای فرهنگی و بهداشتی باشد تا در كنار هم به ارتقای مباحث بنیادین این حوزه كمك نمایند.

در ادامه علیرضا كلانتر مهرجردی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: بانك ایده سلامت سامانه‌ای برای ترویج فرهنگ ایده پردازی و ارتقای فرهنگ سلامت در كشور است. همچنین این سامانه به صورت غیر مستقیم ایده افرادی را كه به طور مستقیم به اتاق فكر سلامت دسترسی ندارند در اختیار اتاق فكر سلامت قرار می‌دهد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی علوم پزشكی شهید بهشتی افزود: در طراحی مكانیسم بانك ایده سلامت ایران تا حد امكان سعی شده است ایمنی لازم در ثبت ایده‌ها رعایت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha