مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش درباره عمده‌ترین آسیب‌های اجتماعی مورد توجه در میان دانش‌آموزان گفت: توجه خانواده‌ها را به رفتارهای پرخطر جلب می‌کنم. مختصات دوره نوجوانی و اقتضائاتش این هشدار را به ما می‌دهند که نوجوانی دوره خطرپذیری است و باید به رفتارهای پرخطر توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

سلامت نیوز: مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش درباره عمده‌ترین آسیب‌های اجتماعی مورد توجه در میان دانش‌آموزان گفت: توجه خانواده‌ها را به رفتارهای پرخطر جلب می‌کنم. مختصات دوره نوجوانی و اقتضائاتش این هشدار را به ما می‌دهند که نوجوانی دوره خطرپذیری است و باید به رفتارهای پرخطر توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

منصور کیایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه آموزش و پرورش به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان و مراقبت از کودکان و نوجوانان در برابر آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر برنامه‌های مختلفی را در مدارس کشور اجرا می‌کند، اظهار کرد: این برنامه‌ها شامل سه محور است. محور اول پیشگیری اولیه شامل کارگاه‌های آموزشی، برنامه‌ها و آموزش‌های رشدمدار است.

وی افزود: محور دوم نهضت فرهنگی پیشگیری شامل برگزاری جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها، تولید نشریات و بسته‌های فرهنگی است. محور سوم مراقبت اجتماعی از کودکان و نوجوانان است که شامل فراهم کردن زیرساخت‌هایی برای مقابله بموقع در برابر آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان بخصوص کودکان و نوجوانان در معرض خطر است.

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: در این راستا برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کنیم که یکی از آنها برگزاری جشنواره نوجوان سالم در شهریورماه بود. نهضت فرهنگی پیشگیری که مجموعه‌ای از برنامه‌ها در قالب جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و تولید محصولات فرهنگی است، به دنبال آن است که یک نهضت فرهنگی برای آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی در زمینه خطر آسیب‌های اجتماعی ایجاد و توجه دانش‌آموزان و کارکنان مدارس و آحاد جامعه را جلب کند.

کیایی درباره عمده‌ترین آسیب‌های اجتماعی مورد توجه در این دوره گفت: توجه خانواده‌ها را به رفتارهای پرخطر جلب می‌کنم. مختصات دوره نوجوانی و اقتضائاتش این هشدار را به ما می‌دهند که نوجوانی دوره خطرپذیری است و باید به رفتارهای پرخطر توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha