چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴
کد خبر: 123744

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: هوای تهران با ایستادن شاخص ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون روی عدد 87 در شرایط سالم قرار گرفت.

سلامت نیوز: مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: هوای تهران با ایستادن شاخص ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون روی عدد 87 در شرایط سالم قرار گرفت.

دکتر وحید حسینی در گفتگو با مهر، با بیان این مطلب افزود: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه­های سنجش آلودگی هوای شهر تهران بر میزان غلظت آلاینده های منواکسیدکربن و ذرات معلق کمتر از دوونیم میکرون نسبت به روز گذشته درهمین ساعت افزوده و از میزان غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ده میکرون کاسته شده است .

به گفته وی، به این ترتیب میانگین غلظت تمام آلاینده ها به غیر از ایستگاههای پارک رز ، ستاد بحران ، دانشگاه صنعتی شریف ، پارک رازی ، پارک سلامت دانشگاه تهران و فرمانداری شهرری به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از دوونیم میکرون در سایر ایستگاهها در حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون  در  شرایط سالم است.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در مناطق ناسالم برای گروههای حساس اظهار داشت: افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی ، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماریهای قلبی، ریوی و افراد مسن از این علائم است بنابراین توصیه می شود این افراد فعالیت های طولانی مدت در فضای باز را کاهش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha