وزارت بهداشت با توجه به شیوع بیماری وبا در عراق توصیه هایی برای زائران عتبات عالیات ارائه كرد .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی ، این وزارتخانه با صدور اطلاعیه ای از كسانی كه قصد عزیمت به عتبات عالیات كشور عراق را دارند خواست ، با رعایت كامل اصول بهداشتی از ابتلا به وبا پیشگیری كنند.

بنابراین گزارش ، بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت تاكنون 181 مورد ابتلا به بیماری وبا در عراق گزارش شده كه هفته گذشته نیز با طغیان بیماری های اسهالی در استان بابل ، تعداد مبتلایان به بیماری وبا در عراق به 297 نفرر سیده است .

وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی در این اطلاعیه با توجه به نامناسب بودن كیفیت آب آشامیدنی و بهداشت عمومی در عراق و احتمال افزایش شیوع وبا در استان های جنوبی این كشور ، از كسانی كه قصد عزیمت به عتبات عالیات را دارند خواست با رعایت كامل اصول بهداشتی از ابتلا به این بیماری پیشگیری كنند .

این وزارتخانه به كسانی كه قصد عزیمت به عتبات عالیات را دارند توصیه كرد ، حتما در قالب كاروان های حج و زیارت به این كشور سفر كنند و در طول سفر با شستن مرتب دست ها با آب و صابون به ویژه قبل از غذا و بعد از دستشویی رفتن حتما از آب آشامیدنی سالم (آب بطری ) غذای پخته شده و میوه های پوست دار استفاده كنند .

پارسال در عراق 5 هزار نفر به بیماری وبا مبتلا شدند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha