چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴
کد خبر: 123756

ورزش کردن به صورت مداوم با سختی‌هایی همراه است و اکثرا اراده لازم برای ادامه دادن ورزش وجود ندارد. راه‌هایی برای ایجاد انگیزه در ورزش کردن وجود دارند.

سلامت نیوز: ورزش کردن به صورت مداوم با سختی‌هایی همراه است و اکثرا اراده لازم برای ادامه دادن ورزش وجود ندارد. راه‌هایی برای ایجاد انگیزه در ورزش کردن وجود دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، همه می‌دانند که ورزش برای سلامتی خوب است و اکثرا سعی می‌کنند که به باشگاه بروند و یا بدوند تا آمادگی جسمانی بهتری داشته باشند. با این حال بعد از مدتی ورزش کردن علاقه به انجام این کار به طور مداوم کم می‌شود. در همه جلسات ورزشی شرکت نمی‌کنیم و کم کم ورزش را کنار می‌گذاریم. دوباره بعد از مدتی می‌فهمیم که به ورزش نیاز داریم و از نو این چرخه آغاز می‌شود. انجام ورزش مداوم و همیشگی به نظر هدف دور از دسترسی می‌آید.

توصیه‌هایی برای اینکه به ورزش طولانی مدت و منظم علاقه‌مند شویم بیان شده است:

1- این مسئله را بدانیم که ورزش نباید همیشه ناراحت کننده باشد. بسیاری از متخصصان ورزشی طوری درباره ورزش صحبت می‌کنند که انگار ورزش بدون عرق کردن و سوزش عضلات هیچ ارزشی ندارد. با این حال باید توجه داشت که هر نوع ورزش کردنی بهتر از ورزش نکردن است. ضمنا ورزش نباید به عنوان یک تنبیه استفاده شود مثلا اگر یک روز زیاد غذا خوردیم نباید خود را وادار به ورزش بیشتر کنیم زیرا در این صورت از ورزش لذت نمی‌بریم و انگیزه خود را از دست می‌دهیم.

2- چیزی پیدا کنید که از آن لذت ببرید:

اگر ورزش را دوست داشته باشید، آن را انجام می‌دهید. ببینید که چگونه ورزش کردن را دوست دارید. آیا دوست دارید با یک دوست ورزش کنید یا دوست دارید تنها این کار را انجام دهید. دوست دارید در فضای باز باشید یا از سرما خوشتان نمی‌آید. آیا تنوع را دوست دارید. ورزش‌های آرام را می‌پسندید یا ورزش‌های هیجانی را دوست دارید. همه این فاکتورها مهم هستند. همه نوع ورزش را امتحان نید تا ورزشی که دوست دارید را پیدا کنید. هر ورزشی که از آن لذت می‌برید را انجام دهید.

3- ورزش را به سادگی و با آرامی آغاز کنید:

اگر به تازگی شروع به انجام ورزش کرده‌اید یا بعد از مدت طولانی دوباره به ورزش و آورده‌اید نیازی نداریم که خیلی شدید و جدی وارد عمل شوید. بدن شما از فعالیت شدید در این شرایط خوشحال نمی‌شود و کم کم انگیزه خود را از دست می‌دهید. جلسات اول را راحت باشید. می‌توانید در جلسات بعدی شدت را افزایش دهید.

4- ورزش را به یک عادت تبدیل کنید:

افرادی که آمادگی جسمانی دارند، به صورت مرتب ورزش می‌کنند. بنابراین اولویت اول این است که ورزش یک عادت باشد. این بدنی معناست که اگر در روزهای منظم ورزش کنید حتی اگر تنها 10 دقیقه نیز این کار را انجام دهید خوب است. بعد از اینکه ورزش برای شما عادت شد می‌توانید کارایی خود را افزایش دهید.

5- انتظار تغییر ناگهانی نداشته باشید:

یکی از دلایلی که افراد خیلی سریع ورزش را کنار می‌گذارند این است که می‌خواهند سریع نتیجه بگیرند ولی به سرعت تغییری احساس نمی‌کنند. صبور باشید و به خود زمان بدهید. به یاد داشته باشید که ورزش تاثیرات و فواید طولانی مدت دارد.

6- بهترین ورزش را برای هدف خود انتخاب کنید:

اگر هدف خاصی از ورزش کردن دارید سعی کنید ورزش را انتخاب کنید که وقت و تلاش شما هدر نرود. با خودتان صادق باشید. با دیگران نیز مشورت کنید.

7 – میزان پیشرفت خود را اندازه‌گیری کنید:

اگر بعد از ورزش کردن پیشرفتی احساس نکنید احساس ناامیدی خواهید کرد. بهتر است زمان بگیرید و رکوردهای خود را ثبت کنید. اگر از پیشرفت خود مطلع شوید احساس بهتری خواهید داشت. بدین شکل فعال‌تر و بهتر زندگی خواهید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha