رئیس اداره سلامت روان وزارت بهداشت، اظهارداشت: تعداد زیادی از خدمات بخش سلامت روان كه قبلا بیمه نبودند، با اجرای طرح تحول نظام سلامت تحت‌پوشش قرار گرفتند و تمامی خدمات روانپزشكی در بیمارستانهای دولتی نیز بیمه است.

سلامت نیوز: رئیس اداره سلامت روان وزارت بهداشت، اظهارداشت: تعداد زیادی از خدمات بخش سلامت روان كه قبلا بیمه نبودند، با اجرای طرح تحول نظام سلامت تحت‌پوشش قرار گرفتند و تمامی خدمات روانپزشكی در بیمارستانهای دولتی نیز بیمه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر احمد حاجبی به مناسبت هفته سلامت روان (24 تا 30 مهر)، در توضیح مهمترین برنامه وزارت بهداشت در راستای اجرای طرح تحول سلامت، گفت: یکی از اقدامات مهم ما، شناسایی و درمان به موقع اختلال‌های روان‌پزشكی است، به همین منظور در طرح تحول نظام سلامت، این برنامه را تقویت كردیم و اعتقاد داریم تشخیص زودتر، مداخله درمانی زودرس را در پی دارد و از عوارض بیماری جلوگیری می‌كند.

وی با تاکید بر اینکه، توانمندسازی افراد و آموزش مهارت‌های زندگی و خودمراقبتی، می تواند آنها را در برابر بیماری‌های روانی مقاوم کند، افزود: سلامت روان یك فرایند ذهنی است و برای آنكه به آن دست پیدا كنیم، باید همه دستگاه‌ها به آن توجه كنند.

حاجبی اذعان داشت: وزارت بهداشت به تنهایی نمی‌تواند در زمینه سلامت روان موفق عمل کند و این مسئله موضوعی بین بخشی است که همه سازمانها باید در حفظ آن مشارکت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: یكی از اتفاقات خوب در اجرای طرح تحول سلامت این است كه تعداد زیادی از خدماتی كه تحت‌پوشش بیمه نبودند، در حال حاضر تحت‌پوشش قرار گرفتند و تمامی خدمات روان‌پزشكی بیمارستان‌های دولتی نیز بیمه است.

حاجبی با تاکید بر اینکه، با اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت، پوشش بیمه ای برخی خدمات بیمارستانها برای بیماران روانی افزایش خواهد یافت، افزود: سقف بستری بیماران روانپزشکی توسط سازمانهای بیمه گر در هر سال 56 روز بوده است، که با اجرای طرح این سقف افزایش می یابد و بیماران مدت زمان بیشتری را می توانند در بیمارستان بستری بمانند.

وی خاطرنشان کرد: سعی کردیم نقاط ضعفی را که تاکنون در زمینه ارائه خدمت به بیماران روانپزشکی به خصوص در موارد اختلالات شدید وجود داشت را برطرف کنیم. چرا که تاکنون نقاط ضعف و فضاهای خالی بسیاری در این زمینه وجود داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha