چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
کد خبر: 123799

پنجمین همایش تخصصی انجمن بیماری های دهان ایران و نخستین همایش تخصصی کشوری دردهای دهان، سر و صورت روز چهارشنبه در کرمان گشایش یافت.

سلامت نیوز: پنجمین همایش تخصصی انجمن بیماری های دهان ایران و نخستین همایش تخصصی کشوری دردهای دهان، سر و صورت روز چهارشنبه در کرمان گشایش یافت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دبیر علمی همایش تخصصی انجمن بیماری های دهان و نخستین همایش تخصصی کشوری دردهای دهان، سر و صورت در آیین گشایش این همایش گفت: 210 مقاله از استان های مختلف کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شد.

دکتر محمدرضا زراعی افزود: 150 اثر از بین آثار ارسالی به دبیرخانه برای شرکت در این همایش پذیرفته شد که از این تعداد 80 مقاله به صورت حضوری و 90 اثر درقالب پوستر ارایه می شود.

وی تعداد شرکت کنندگان در این همایش را 450 نفر از سراسر کشور عنوان و بیان کرد: بیماری های دهان و دندان یکی از جوان ترین رشته های تخصصی و فوق تخصصی است که قدمت آن به 20 سال نمی رسد و دیدگاه ها در این زمینه تغییر کرده است.

زارعی گفت: روماتولوژی، بیماری های مغز واعصاب، گوش و حلق و بینی، جراحی سر و گردن، بیماری های پوست، رادیولوژی دهان وفک و صورت، دندانپزشکی کودکان، پروتزهای دندانی، دندانپزشکی ترمیمی، جراحی دهان و فک و صورت و بیماری های دهان و تشخیص از رشته های این همایش است.

وی، همچنین از اندودانتیکس، ارتودانتیکس، پریودانتیکس، آسیب شناسی فک و صورت، سلامت دهان ودندانپزشکی اجتماعی، مواد دندانی، دندانپزشکی، پزشکان عمومی، رادیولوژی دندان و فک و صورت، بیماری های دهان و فک و صورت به عنوان دیگر رشته های هدف این همایش نام برد.

زارعی همچنین محورهای همایش بیماری های دهان را ارایه مطالب مرتبط با سلامت دهان، تازه های بیماری های دهان، فک، وصورت، زخم های مخاط دهان، سرطان و ضایعات پیش سرطانی دهان، لیکن پلان و ضایعات لیکنویید دهان، بیماری های استخوان فک، تظاهرات دهانی بیماری های سیستمیک، تازه های دردهای دهان، سر وصورت، دردهای دندانی ادنتوژنیک و غیره ادنتوژنیک، دردهای نوروپاتیک عصب تری ژمینال، سندرم سوزش دهان، اختلالات مفصل گیجگاهی فکی و سر دردهای اولیه اعلام کرد.

پنجمین همایش تخصصی انجمن بیماری های دهان ایران و نخستین همایش تخصصی کشوری دردهای دهان، سر و صورت از امروز به مدت سه روز در هتل پارس کرمان برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha