دبیرکل خانه پرستار خواستار تسریع در تصویب لایحه یکسان سازی و کاهش ساعت کار پرستاران از سوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شد.

محمد شریفی مقدم با اشاره به تصویب لایحه یکسان سازی و کاهش ساعت کار پرستاران در هیئت دولت و ارسال آن به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، به مهر گفت: تصویب این لایحه به دنبال درخواست سال گذشته جامعه پرستاری از رئیس جمهور صورت گرفت.

وی افزود: در دیدار سال گذشته پرستاران با آقای احمدی نژاد ، اولین خواسته جامعه پرستاری کاهش ساعت کار بود که رئیس جمهور در همان دیدار قول مساعد برای انجام این درخواست پرستاران را داد.

شریفی مقدم ادامه داد: بعد از یک سال کار کارشناسی که در نهایت با نظر موافق وزارت بهداشت همراه شد ، موضوع در کمیسیون های اصلی و فرعی دولت مطرح و در نهایت به صورت طرح دو فوریتی در جلسه هیئت دولت مطرح و تصویب شد.

دبیرکل خانه پرستار با اشاره به ماهیت کار پرستاری که حرفه ای سخت و زیان آور است ، ساعت کار پرستاران در هفته را بین 38 تا 40 ساعت در مراکز دانشگاهی و دولتی عنوان کرد و افزود: در بعضی بیمارستانها این ساعت کار به 42 تا 45 ساعت نیز می رسد که این افزایش ساعت کار با افزایش خطاهای پرستاری همراه می شود و تبعات آن متوجه بیماران خواهد شد.

وی همچنین به پیشنهاد سازمان نظام پرستاری ایران برای کاهش ساعت کار پرستاران اشاره کرد و گفت: پیشنهاد سازمان این است که حداکثر ساعت کاری پرستاران در بخش دولتی و غیردولتی 34 ساعت در هفته شود وبا توجه به سابقه کاری پرستاران  تا 30 ساعت نیز کاهش یابد.

شریفی مقدم با اشاره به بررسی لایحه ارسالی از سوی دولت در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ، افزود: در جلسه هفته گذشته این لایحه مطرح و بر روی آن بحث شد و در نهایت قرار است در جلسه دیگری که این هفته برگزار می شود، لایحه یکسان سازی و کاهش ساعت کار پرستاران مجدد بررسی و نهایی شود.

دبیرکل خانه پرستار به خواسته پرستاران در ارتباط با تصویب این لایحه اشاره کرد و گفت: جامعه پرستاری از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس می خواهد که این لایحه را هرچه زودتر تصویب و خارج از نوبت در صحن مجلس مطرح کند.

وی اظهارامیدواری کرد که کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم همچون مجلس هفتم ، به خواسته جامعه پرستاری توجه ویژه کرده و به انتظار 20 ساله آنان برای کاهش ساعت کار پایان دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha