چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
کد خبر: 123816

عضو انجمن دیابت ایران گفت: یکی از بهترین و ساده ترین راه های پیشگیری از دیابت و عوارض آن نیم ساعت پیاده روی روزانه است.

سلامت نیوز: عضو انجمن دیابت ایران گفت: یکی از بهترین و ساده ترین راه های پیشگیری از دیابت و عوارض آن نیم ساعت پیاده روی روزانه است.

به گزارش ایرنا، دکتر نادر سلیمانی در همایش گرامیداشت روز جهانی عصای سفید اظهار داشت:یک بیمار دیابتی برای داشتن زندگی سالم باید ضمن رعایت الگوی زندگی سالم در کنار کنترل منظم قند خون فعالیت مناسب بدنی نیز داشته باشد.

سلیمانی تغذیه و فعالیت بدنی مناسب را از شاخص های الگوی زندگی سالم برشمرد و خاطرنشان کرد: پیاده روی مستمر در کنار رژیم مناسب غذایی از تجمع چربی شکمی جلوگیری می کند، زیرا در صورت ابتلا به چربی دور شکمی، کارانسولین در بدن کاهش یافته و سبب بالا رفتن قند خون می شود.

عضو انجمن دیابت ایران در مورد بیماران دیابتی همچنین گفت : تمامی اعضا و جوارح انسان از نعمت های خداوند متعال است و کسانی که از برخی نعمت های الهی محرومند باید با تقویت سایر توانمندی های خدادادی در جهت شکوفایی استعدادهای نهفته خود تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه نابینایی به معنای ناتوانی نیست، افزود: نابینایان نباید به بهانه عدم برخورداری از یکی از نعمتهای الهی از شکوفایی دیگر نعمت ها غفلت کرده و مایوس شوند بلکه باید با تلاش بیشتر توانمندی های خود را تقویت و عرضه کنند.

همایش بزرگ گرامیداشت روز جهانی عصای سفید با حضور جمعی از پزشکان، مسوولان و روشندلان، با مشارکت انجمن دیابت و اداره سلامت منطقه 19در سرای محله  برادران شکری این منطقه برگزار شد.

اهدای جوایز به روشندلان و انجام تست قند رایگان از شرکت کنندگان دیگر برنامه های این همایش بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha