یک پزشک عمومی نسبت شیوع عفونت در آرایشگاههای زنانه به علت اقدامات غیر بهداشتی و غیر مجاز هشدار داد.

سلامت نیوز: یک پزشک عمومی نسبت شیوع عفونت در آرایشگاههای زنانه به علت اقدامات غیر بهداشتی و غیر مجاز هشدار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بسیج جامعه پزشکی، احمد هاتفی پور گفت: پیرسینگ طی سالهای اخیر بین خانم ها بسیار شایع شده است.

این پزشک عمومی گفت: من به عنوان یک پزشک پیرسینگ در نقاط غیر طبیعی بدن را بنا به دلیل مشکلات بهداشتی آن ابداً توصیه نمی کنم اما اگر فردی اصرار دارد که پیرسینگ انجام دهد به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی نباید به مراکز آرایشگاهی و غیرمجاز مراجعه کرده و حتماً به یک مرکز درمانی پزشکی مراجعه و با رعایت نکات استریل و بهداشتی و البته تحت نظر پزشک این کار را انجام دهد.

بزاق و بافت چربی شکم موجب عفونت پیرسینگ است

وی افزود: پیرسینگ لب به دلیل بزاق دهان و خوردن غذا محل مناسبی برای رشد میکروب ها و باکتری هاست و به راحتی میکروب ها را وارد پیرسینگ کرده و موجب عفونت و به وجود آمدن اسکار (اثر زخم) در صورت می‌شود همچنین در ناحیه ناف به دلیل بافت چربی شکم و تعریق، مشکلات بهداشتی فراوانی را باعث می‌شود و عوامل میکروبی را به پیرسینگ منتقل کرده و به همین جهت، التهاب ایجاد شده و عفونت می کند.

هاتفی پور همچنین گفت: دیده شده بعد از مدتی بسیاری از خانم‌ها مجبور به برداشتن پیرسینگ می‌شوند و آنچه باقی می ماند اسکار بر روی صورت یا بدن است.

احتمال تغییر مکان و شکل پیرسینگ در افراد چاق و باردار

این پزشک عمومی در مورد انجام این عمل در افراد چاق یا کسانی که باردار می شوند، گفت: در افراد چاق یا در دوران بارداری تغییر شکل و مکان داده و بسیار بد شکل می شود. احتمال ایجاد التهاب نیز در این دوره (بارداری) وجود دارد.

وی اشاره‌ای نیز به آویزهای بینی کرد و گفت: آویزهایی که در بینی قرار می‌گیرند نیز خطرناک هستند. احتمال عفونت در سوراخ کردن بینی وجود دارد و از طرفی، احتمال رها شدن آویزبینی و کشیده شدن آن به همراه تنفس به نواحی بالای بینی وجود دارد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha