رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران اظهار داشت: در صورتی‌ که مقدار روغن پالم در شیر خشک نوزادان بیش از حد مجاز نباشد، برای نوزادان تهدیدی نخواهد داشت.

سلامت نیوز: رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران اظهار داشت: در صورتی‌ که مقدار روغن پالم در شیر خشک نوزادان بیش از حد مجاز نباشد، برای نوزادان تهدیدی نخواهد داشت.

 «غلامرضا خاتمی» در گفت‌وگو با ایلنا گفت: روغن پالم موجود در شیر خشک نوزادان به میزانی نیست که مشکل‌ساز شود.

وی در خصوص حد مجاز روغن پالم در شیر خشک نوزادان خاطر نشان کرد:  مقدار مجاز روغن پالم تهدیدکننده نیست، متخصصانی که به تولید شیرخشک‌ نوزادان می‌پردازند مقدار مجاز و قابل مصرف آن را در شیرخشک دانسته و رعایت می‌کنند.

رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران تصریح کرد: وزارت بهداشت به عنوان متصدی اصلی نظارت بر شیرخشک وارداتی در کشور باید بر روی این موضوع نظارت داشته باشد و هر گونه قصور در این زمینه متوجه این وزارتخانه است.

وی با بیان این نکته که روغن پالم به عنوان یک اسید چرب از دسته روغن‌های گیاهی بسیار مفیدتر از روغن‌های حیوانی است، تاکید کرد: همان‌گونه که مصرف بیش از اندازه ویتامین‌هایی همچون آ. دی و... مضر هستند، کاربرد غیر مجاز این روغن نیز مفید نخواهد بود.

رئیس سازمان غذا و دارو «رسول دیناروند» طی روزهای گذشته ضمن تائید روغن پالم در شیر خشک نوزادان استفاده از آن در شیر خشک نوزادان را گریزناپذیر اعلام کرده بود زیرا به گفته وی این شیرخشک‌ها یا وارداتی است یا مواد اولیه و پایه آن‌را از خارج می‌آورند و در نهایت رعایت می‌کنند که از حد مجاز بیشتر نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha